Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tor 24 jul, 2014 02:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre 06 maj, 2011 00:51 
Kassör

Under kvällens spel på Café Cello i Göteborg så blev vi offer för tjuvar, närmare bestämt Scrabbletjuvar. Jag hade just idag tagit med extra mycket utrustning, närmare 15 st kompletta uppsättningar samt några klockor (två digitala och tre analoga). Vi är snart mitt uppe i en flytt så tanken var att lätta på flyttbördan och portionera ut lite utrustning till övriga göteborgsscrabblare. Förutom utrustningen så fanns även lite chokladpraliner som vi själva inte kan äta så bättre att dela med sig till andra som vill och kan äta.

Vi satt och spelade, som vi brukar, vid ett bord precis innanför entrén och där har man normalt lite koll på vilka som passerar in och ut ur kafeet. I samband med att vi skulle dra igång den andra ronden (för mig och Björn E åtminstone, Paul hade varit där sedan kl 12) så märkte vi att spelväskan och -påsen jag tagit med mig var borta. Kollade runt i lokalen men där fanns de inte någonstans. Någon hade alltså haft mage att stjäla dem precis framför näsan/bakom ryggen på oss. Det var verkligen fräckt gjort då väskan och påsen stod ca en meter från vårt bord. Personalen hade sett att våra saker stått där men inte sett någon som betett sig konstigt eller varit i närheten av dem.

Vi gick alla tre en sväng runt i kvarteren bara för att se om tjuven eventuellt skulle ha lämnat våra saker någonstans i närheten, typ i någon portgång eller soptunna. Tyvärr hittades inget.

Otroligt, bestulna sådär bara. Liten flashback från stölden vid SM 2005, men då var det helt andra saker som blev stulna och till ett mycket högre värde. Helt paff blev man iaf, vad skall tjuven göra med en hel hög med Scrabblespel? Chokladen kan jag förstå om den lockar och går att njuta av men en massa spelbräden, brickor i blandat skick och några schackklockor?

Här försvann alltså det mesta av den förbundsutrustning som finns i Göteborg. Fyra digitala klockor finns kvar och några stycken spel. Många av göteborgsscrabblarna har egna spel, vissa har även klockor. Det kommer alltså finnas möjlighet att spela vidare men det kan i fortsättningen bli lite problematiskt att få ihop utrustning till tävlingar här i staden.

Trist att folk inte kan hålla fingrarna borta från andras prylar. Vi kan nu bara hoppas på att våra spel dyker upp som hittegods, antingen hos polisen eller hos Västtrafik.

InläggPostat: tis 10 maj, 2011 23:41 

Jag ringde till Västtrafik idag och hörde om de fått in våra spel, men det hade de inte. Det kan ändå ta tid ibland, så jag ska höra av mig igen på fredag. Vi tänkte alltså som så att det inte är alls omöjligt att tjuven/tjuvarna satte sig i spårvagn eller buss och dumpade väskorna där när han såg vad han egentligen stulit. Anmält till polisen också, ifall de får in till sin hittegodsavdelning.

Vi tyckte redan tidigare att det finns lite för få digitalklockor i Gbg och nu minskade antalet med en plus att vi nu har högst någon analog klocka kvar. Hur många digitalklockor har förbundet? Finns det någonstans fler än vad som behövs? Vore bra om man här hade åtminstone så många att man klarar en liten lokal tävling med säg 12 deltagare.

InläggPostat: lör 21 maj, 2011 00:51 

Oj vad trist! Hoppas att de dyker upp (eller åtminstone kommer till nytta).

InläggPostat: lör 21 maj, 2011 17:27 

Nä, de har tyvärr inte kommit till rätt. :(

Hur är det med möjligheten att få mer förbundsutrustning till Gbg? Med tanke på att förbundet fick ca 45 nya spel till förra SM, borde det ju finnas en massa spel någonstans. Digiklockor borde kanske beställas mera, eller? Gjordes väl till Uppsala SM senast och en del har gått sönder. Bara en sådan som försvann i stölden alltså, vi har haft onödigt få redan från förut. Skillnaden är att vi knappt har några analoga klockor nu heller.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]