Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: ons 30 jul, 2014 23:14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 12 jun, 2012 11:07 
Tävlingskommittén

Banjo-Herren skrev:
Alexandra,
Att uppdatera rankinglistan ligger inte på tävlingskommittén, i alla fall inte än. Jag skulle rekommendera att du vänder dig till den nye Herr Ordförande, han var ratingansvarig fram till i söndags och kommer säkert ihåg hur man gör. ;)

Jag lurade ut hur man skulle göra ändå... När du skrev att det inte låg på tävlingskommittén så kollade jag på de andra specialfunktionerna i Matilda. Hoppas ingen misstycker :?

InläggPostat: tis 12 jun, 2012 12:44 
Tävlingskommittén

asvanteson skrev:
Hej.
Jag är ny i tävlingskommittén sedan årsmötet. Jag har dock inte fått någon ordenlig info riktigt vad det innebär eller hur man gör rent tekniskt. Men jag ska strax fråga Inger som varit med förut och kanske Gustaf, för själv lyckades jag inte lura ut hur man gör i Matilda.

Jag har varit på väg att skicka ut ett mail till dig och Inger efter årsmötet, men jag ville stämma av informationen jag hade att dela ut först. :) Jag skickar ut ett mail senare idag!

InläggPostat: tis 12 jun, 2012 14:43 

Tack, Alexandra för att du fixade godkännandet av turneringen!

Jag var faktiskt rätt nervös för att jag gjort något fel vid inmatningen.

Tackar även alla som dök upp; utan spelare blir det inga turneringar.

Spelmässsigt får jag väl vara nöjd, äntligen har jag diskvalificerat mig för ABC-turneringar! (Med den här takten slåss jag kanske om SM-medaljer år 2020)

InläggPostat: tis 12 jun, 2012 16:38 

Tack för en igen trevlig turnering på Åland! Min energi har satts på annat än Scrabble den senaste tiden och jag anlände inte med stora förhoppningar om att det skulle gå bra men träningsspelandet på båten och hotellet gjorde susen! Nöjd med min insats men lite retar det ännu att jag till sist drog upp bl.a. Z, F, F i sista matchen mot Gerd och förlorade med två poäng.

Grattis Johannes och Anders och ännu ett tack för den goda fisksoppan och trevlig samvaro både före och efter turneringen.

InläggPostat: tis 12 jun, 2012 16:45 
Användarvisningsbild

Naelin skrev:
Tack Anita och Tant för en mycket trevlig dag. Soppan var fantastisk!!/Jussi och Helena

Word.

InläggPostat: tis 12 jun, 2012 19:50 

Jag instämmer med övriga tackare för en på alla sätt trevlig turnering. Sex matcher på själva turneringen och fem matcher dagen före, på båten och på hotellet, kändes fint.

InläggPostat: ons 13 jun, 2012 22:16 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Även jag ska tacka för turneringen! Hotell Cikada var ett prisvärt och trevligt hotell och kan varmt rekommenderas. Innergården och balkongen badade i sol hela fredagen och inbjöd till många träningsrundor.

Spelet gick väl sisådär åter en gång. I min första match blev vår nykomling Calle förärad alla honnörer, placerade dem taktiskt och drog skyhöga poäng, Dessutom båda blanka som han skickligt kunde använda i varsin rull. Tja, vad gör man? Mot Anita kunde jag i sista draget ha maximerat poängen för VAX(A) - tyvärr såg jag inte hakningen VAX/V(D)/(KINES)A vilket gett 26 p mera och vinst - men jag får glädja mig i alla fall över att ha hjälpt upp Anita till 1000-strecket med den blundern.

Tack alla för träningsspel, tävlingsspel och framför allt till tant för den goda abborrsoppan!

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]