Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 26 sep, 2017 18:15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 19:10 

Grattis Nutte och alla andra som kämpat väl! :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 19:11 

Berner går fram som en bulldozer....... bara att gratulera :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 20:27 

Grattis Johan! Och grattis James och Gunnar till pallplatserna! Inte mycket om pallen som var säkert före sista omgången.

Snygg fjärdeplats Emma! Grattis också Elof, Zacharias, Bettan, Erik och Suncana som alla förbättrade sin rating med ca 10 eller mer!

Finländarnas dag var det inte riktigt, Gerd haft två motiga helger i rad. Sugna på träning och revansch? Jag vill spela! Lite oklart när lämpligt, men onsdag i Karis är inte helt oäven tippning.

Vem vann rullningstävlingen? Något annat speciellt under dagen? Tur datorn klarade sig!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 21:07 
Ordlistekommittén

Tack till Karin för att hon upplät sin lägenhet till en buffelhjord av scrabblare, till Elisabet "Men ni äter för lite" Claezon för det aldrig sinande kakbordet, och till Johan för att han alltid hjälper hugade arrangörer!

Turneringen var spännande ända tills sista ronden. Johan och Erik hade missat vem som hade fördel, så Johan fick snällt ta upp sin UTRÄTTA eller dylikt som han fått på given och skyffla ner brickorna i påsen och låta Erik börja. Trots den starten, som han tog med ett obernerskt lugn, så vann han stort över Erik och defilerade in i mål. Johan vann också rullningstävlingen på 9 rullningar före James som hade 8.

Emma slog till med vad vi tror är högsta dragpoängen någonsin: 221 för JORDBRUK över två röda (med en eller två blanka någonstans).

Jag fick spela min första oavgjorda tävlingsmatch någonsin, mot James, efter ett knallhårt slutspel där jag fick C och Z sent men kunde få ut dem båda för mycket. Resten av mina matcher var patiens för endera spelaren.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 21:53 

Grattis Johan, Gunnar och James. Stabilt spelat! Ett extra grattis till Emma som knep fjärdeplatsen. Hon rullade en nia i onsdags, lade ett drag för 221p idag och kom fyra. Emma är i form... :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 22:40 

Haha ja vad ska man säga. Detta måste vara min absoluta bottenturnering. Allt gick fel. Konstigt med tanke på att jag spelade bra och kom tvåa i vår miniturnering hos Gubbi i veckan och slog Elmis samma kväll i uppsalas serieslutspel, jag skulle ju formtoppa!

Började med en kul derbymatch mot Emma då jag fick fina brickor och kunde rulla guLDPRI(S) rätt tidigt men förlorade med ynka 2 poäng efter hårt slutspel.

I matchen därpå fick jag möte debutanten Michelle men det blev inte lätt match som det kanske framstår som. Nej vi låg på samma poängen hela tiden matchen igenom, dock måste jag klaga lite på att jag inte fick något U, Å, Ö eller P och bara tre A, hrrm.. Men jag vann till slut, även här hårt slutspel.

Sen mötte jag Erik Elvers och det var början till undergången för att låta lite överdramatisk. Inte en chans, inte en bra bricka (förutom Y som jag fick 9 p för heja). Erik la flera poänggivande drag och stängde sen, smart spelat!

Efter lunch mötte jag arrangörinnan Karin och fick här vinna min andra match med trevliga brickor. Inte mkt mer med den matchen..

Sen en match mot Måns. Vi som bara mötts en gång tidigare och då vann jag med 200 poäng och hade alla bra brickor, nu blev det mer åt det omvända hållet. Måns rullade två gånger och jag hängde inte med.

Sen spelade jag den tråkigaste matchen jag någonsin spelat haha. Fick JYX och båda blanka nästan samtidigt. Men min motståndare som jag aldrig hört talas om tidigare började stänga matchen redan då hon låg under men det drabbade ändå mig i slutändan på nåt märkligt sätt. Mina blanka fick jag sammanlagt 18 p för. Jag spelade riktigt riktigt dåligt i denna konstiga match..

Och avslutningsvis spelade jag en match som började bra med CD+CURlA för 63 p rätt tidigt, men det heller den matchen gick vägen. Shit vad dåligt jag spelade...

Synd att det blev regn för det var en härligt lummig innergård att sitta och spela i, även lägenheten väldigt trevlig. Kul att jag fick vinna tematävlingen och kom hem ett resescrabble rikare i alla fall :). Tack karin!

Senast redigerad av Gammapet lör 02 aug, 2008 22:44, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 22:43 

Grattis Johan, James och Gunnar! Stabilare spelare får man leta efter. Mitt eget spel kanske inte var något att hänga i granen, en del uppenbara missar och hårslitande "kan-jag-bara-inte-få-spola-tillbaka-tiden"-sekvenser. men för att bara ha sovit max en halvtimme inatt är det ett under att jag inte fick en total mental breakdown. Dessutom var bakgården otroligt vacker som tyvärr berövades sin tjusning en del när regnet och den gråa himlen gjorde sin entré.
Tack Karin, Johan & Bettan för en ambitiös & rolig turnering av stora mått!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 02 aug, 2008 23:07 

Grattis Johan till dubbelsegern! James och gunnar för pallplatserna=)

Vad vad var det för 221poängs ord emma la?

Efter regn kommersolsken, kommer frys..Njae Kag låter en en frys turering nog vara en av mina idéer....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 00:23 

Jag instämmer i hyllnings- och gratulationskören, jättekul som vanligt!

Pia frågade efter "vad annat"? Jo, när tredje ronden skulle börja, brakade bänken som Bettan, Anders och jag satt på ihop, jag klarade mig med ett litet skrubbsår på armen, men Bettans brickor strittade omkring! Vi trodde att vi hittat dem alla, men efter sista ronden låg ett stackars H ensamt och övergivet under grannbordet! (Men vem skulle nu sakna ett H?) Tur att det inte hände mitt i matchen!

Det här måste vara den bokstavligen talat blötaste turneringen i SSF:s historia, (Grill(par)ty-07 lär ha varit ganska blött bildligt talat, enligt göteborgarna) tror inte att man någon gång tidigare måstat torka av brädena under matcherna. Men vi är inte gjorda av socker, inte utrustningen heller (fast en klocka lär ha dött drunkningsdöden).

Prisbordet var digert, förtäringen likaså, humören på topp (med undantag för Herr Ordförandes kortvariga vredesutbrott då han tappade laptopen, det kunde ha skrämt slag på småbarn och gamla tanter - fast så gamla eller så små barn är vi inte att vi skulle ha fått slag).

Avdelningen rullningar som inte gick att lägga, så kan jag för egen del nämna negress, espresso och presens (alla mot Gerd i början av matchen).

En minnesvärd turnering; tack Karin, Bettan och Johan!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 07:38 
Användarvisningsbild

Så har man debuterat, gick ju hyffsat. Efter att ha vaknat o bara velat spy ut hjärtat o nästan vägrat dyka upp.
"Måns" kommer dock reta mig i all evighet. Kunde haft 4-3 i resultat om jag hade synat... Men det e så man lär sig.
3:a i rullstatistiken- Hade jag inte kunnat tro.

Över från mig o mitt; TACK Karin, Johan o Elisabet.
Solskenshumör trots det ihärdiga regnet.
Underbar kåk/lägenhet/gård + kakor. Men jösses vilken träningsvärk jag hade i benen när jag la mig igår. Äfla springandes blev det...

Från en rätt nöjd o glad brud: I'll be back!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 08:35 
Ordlistekommittén

Tack Karin och Elisabet för fina utrymmen och gott fika.

Grattis Johan, James och Gunnar.

Första matchen, mot Elisabet, såg ljus ut men mörknade snabbt. Jag missade rullningshakningen (KAM)E men förstod åtminstone att syna bort *(ÅTTIO)SEX. Matcherna 2-6 kändes inte heller som någon toppform så jag är glad för två vinster i dessa, trots missar här och där.

Matchen mot Gerd gick som vid våra senaste två möten. Gerd har vid dessa tillfällen haft en irriterande ledning men mot slutet har bricktomten gett mig fina rullningar. Gerd lade *(JÄST)FRI draget före men jag valde att inte syna. MYSKOxE gav mig en knapp ledning. Gerd fick 41 poäng på returen men till min glädje hade hon C på stället. Jag blockerade enda läget och gick förbi vid brickgottgörelsen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 09:28 
Användarvisningsbild

Gratulerar herr ordförande till en strålande vinst.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 12:56 
Användarvisningsbild

Jag ser att matcherna är inmatade och väntar på att publiceras nu. En fråga bara: Stämmer det att Claes och Anita inte spelade i sista ronden?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 13:54 
Användarvisningsbild

Jepp, Claes lämna WO på sista o Anita blev utan motspelare...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 14:54 
Valberedningen

Nu är (förhoppningsvis) alla rullningar inmatade.

Om nån kommer ihåg vilken rullning Karin presterade mot Måns så är hon väldigt tacksam om nån kunde berätta det för henne.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 03 aug, 2008 14:56 
Användarvisningsbild

Publicerat

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]