Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 19 sep, 2017 17:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: CHOKLAD-Pokalen 2009
InläggPostat: lör 05 sep, 2009 22:32 

Grattis Malin! Och grattis Johan och Inger!

Som den stora chokladälskare jag är, är jag ju nyfiken på chokladpriserna och på om det bjöds på choklad annars också. För chokladens skull hade jag gärna varit med! (Hade alltså inte ogillat själva spelandet heller, men har annat trevligt program den här helgen.)

InläggPostat: sön 06 sep, 2009 12:50 

Första pris var en enorm fotboll i choklad och andra pris var en ganska mycket mindre fotboll i choklad.
Dessutom var övriga vinster olika former - av choklad.
Efter varje rond delades dessutom ut ett pris - av choklad - till den som vunnit med störst marginal.
Jag är hemskt ledsen att priserna dock inte räckte ner till 13:e placering, men precis som Erika så riktigt påpekade är vi vuxna människor som själva kan köpa vår choklad. Så det tröstgjorde jag på hemvägen! :-)

InläggPostat: mån 07 sep, 2009 19:48 
Valberedningen

Nu är äntligen rullningarna inskrivna. Gå in och se om jag missuppfattat någon kråkfot här eller där. Många fina: PAMFLETT, NEONRÖR (skryt), SUPINUM, GRÅSVART... för att inte nämna turneringens två trippel-tripplar, ROSTNING och STÖTTING, samt nian MUNTERHET! (Men vänta nu, jag skulle ju inte nämna dem....nåja....)

Brunast ord blev en skitig historia, minst sagt. Juryn bestämde sig för att diska alla bajshänvisningar och tilldela Zakarias priset för att han var den ende (utanför juryn) som kom med riktigt bruna bidrag som inte hade med bakdelen att göra, nämligen FIKON och ROSTIG.

InläggPostat: mån 07 sep, 2009 20:19 

Tack för en superkul turnering, trevliga motståndare och värsta bästa priset!

InläggPostat: mån 07 sep, 2009 20:40 
Valberedningen

temperance skrev:
Tack för en superkul turnering, trevliga motståndare och värsta bästa priset!

Är det nåt kvar? :)

InläggPostat: mån 07 sep, 2009 21:47 

Tack för ännu en trevlig turnering i Vällingby!

Det kunde ha gått bättre, gjorde några oförlåtliga misstag, men;

Höjde snittpoängen, rullningssnittet, och klättrade ett par pinnhål på ratinglistan, så det får jag vara nöjd med. (Trivselfaktorn var grädden på moset!)

Mer turneringar i Vällingby! Perfekt lokal, billigt och bra boende och lunchställe i närheten, kommer sååå gärna igen!

InläggPostat: tis 08 sep, 2009 13:13 
Tävlingskommittén

Särskilt grattis till Malin, som vann jättebollen. Nu vill jag bara se att du lägger upp en liten videosnutt, där vi kan få se hur du begår den också! :)

InläggPostat: tis 08 sep, 2009 14:54 

Det här var en underlig turnering för mig. Jag brukar inte skriva referat längre men kan väl göra ett litet undantag nu.

Jag tror aldrig jag haft sån koma och härdsmälta som de fyra första matcherna och sen på en femöring plötsligt spela otroligt bra scrabble.

Första matchen mot Anita var mycket jobbig och antingen hittade jag inga drag att lägga eller så var kombinationerna emot mig, jag vet inte, men jag drog som tur var bra brickor på slutet och kunde vinna ganska knappt. Men jag sölade en massa och klarade tiden med 6 sekunders marginal. Mentalt är jag i en solstol med en paraplydrink i handen eller liknande.

Värre i match två mot Marie där jag har blank i början och bränner jätttemycket tid på oorganiserade tankar. Hon rullar, jag rullar oxå, dessutom två ggr två enkla rullar vilket räddar mig kvar i matchen, men sen drar jag ödesdigra F och D ur påsen och slutspelet avgör. Här får man igen på nöten för tidsåtgången och jag ger henne en bra utgång när jag inte kommer på nåt vettigt alls att göra och när jag sen tror jag fått det så göra jag pannkakssmet av alltihop. Sex sekunder kvar även denna gång. Jag brukar väldigt sällan få tidsbrist. Marie förtjänade denna seger.

I match tre möter jag Lisa och jag spelar verkligen uruselt, skapar dumma lägen som hon kontrar på, men jag får tursamt en sån i gengäld och jag kan haka min enkla rull över röd. Sen försöker jag spela defensivt men gör upplägg ändå utan att tänka. Turseger igen.

I match 4 mot Inger har jag 7 konsonanter de tre första ställen. Jag byter de tre första dragen och ger upp mentalt direkt. Totalt byter jag 24 konsonanter under matchen... Jag kan inte ens sitta ordentligt på stolen. Jag har ingen lust att spela helt enkelt efter en sån inledning. Sen hittar jag TRIANGEL men kan inga anagram denna dag och missar enkla (I)NTEGRAL. Hade blivit jämnt om jag satt den, men nu landade man under 300. Uruselt och helt utan inspiration.

Sen händer allt mot Erika i match 5. Hon rullar och jag fruktar ännu ett nederlag men vi verkar vara på samma nivå mentalt och får en mycket konstig fnissmatch som säkerligen störde övriga spelare. När Erika drar helevetesbrickor och jag tar upplägg efter upplägg så blir det komiskt, och med trippeltrippeln STÖTTING som grädde på moset kan vi inte sluta garva. Helt bisarr match och från ingenstans hittar jag en massa roliga drag.

Denna brainstorming fortsätter mot Per där jag medvetet spelar stängt som i fornstora dar. Drar sen båda blanka och hittar nian MUNTERHET. Jag måste säga att detta kan vara min bästa match på många år.

I sista matchen spelar jag vidare på mitt gamla signum, tokdeff och tråkar ner drottningen för dagen helt utan misstag. Jag älskar att vinna matcher med 325-292. :D

Grattis till palltrion och arrangörerna. Och hasselnötschokladen var faktiskt ganska god även om jag mera är en salt kille... 8)

InläggPostat: ons 09 sep, 2009 11:35 
Användarvisningsbild

Ett senkommet grattis till Malin för ännu en fin tävlingsprestation! Hur otroligt det än kan låta så avstod jag från chansen att spela på hemmaplan i Vällingby igen och åkte till London istället. Men jag håller med om att Vällingby är en väldigt trevlig plats för scrabbletävlingar och hoppas det går fler tåg! :-)

InläggPostat: ons 09 sep, 2009 23:44 

Grattis Malin! Fan vad bra! Gött.

InläggPostat: mån 28 sep, 2009 17:26 
Ordlistekommittén

Analysen av mina matcher visade inte oväntat att jag inte spelade så bra som jag hade hoppats på. Missar som jag inte grämer mig över är att jag missade tre nior eller längre, varav en genom flera isolerade brickor: Här, här och här.

InläggPostat: tis 29 sep, 2009 09:33 
Tävlingskommittén

Nej, finns väl ingen anledning att gräma sig över att man inte ser ut i huvudet som Frank!!! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]