Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 21 nov, 2017 14:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: (Å)TERVINN OPEN 2010
InläggPostat: mån 08 feb, 2010 10:36 

Mina matcher från igår spelas upp på http://www.kajsakrutrok.com/b/betaplay1/.

I nöjdshetsordning är matcherna: Roland, Tord, Jenny, Kerstin, Micke, Joel, Sebastian. Jag ber om ursäkt för antimotståndet där, Sebastian.

I övrigt kan nämnas att jag på sju matcher fick...
...12 blanka (en mot Micke och en mot Kerstin)
...2 st C
...1 st J
...1 st X
...1 st Y
...3 st Z
Det vill säga 8 honnörer av 35. Men det spelar nog ingen roll, poängmässigt låg jag ändå så långt ifrån på mina förluster. Och jag fick ju rätt många blanka ändå...

InläggPostat: mån 08 feb, 2010 11:04 

Tack alla ni som fixar med turneringar! Kul att så många kom! :)

Mitt största grattis till Joel som som vanligt mörkar sin form, påstår sig vara helt ringrostig och låtsas vara oskyldig och harmlös som ett fågelfrö, och sedan - hoppsan - slår folk i nyllet med en andraplats. :D

En-dagars turneringar ger mig alldeles tillräckligt mycket stryk tycker jag.

:)

InläggPostat: mån 08 feb, 2010 12:48 
Användarvisningsbild

-Stearin- skrev:
Grattis Micke, Joel och Yann!
Tack till er som fixade så vi kunde tävla.
I den matchen Tord rullade med GÄSTA(B)uD för 176 poäng :shock: rullade
jag med BRANDbI(L) den tycktes ha försvunnit på min rullningslista.
// Rose-Marie

BRANDbI(L) tillagd

InläggPostat: mån 08 feb, 2010 15:25 

Mörkar och mörkar, det är dagens sanning att jag nästan uteslutande spelat med böjningslistan på beta sen ett år tillbaka.

Hade väl flyt när det behövdes. Allra mest i matchen mot Henrik som jag skulle ha torskat med 1-2 poäng om han inte valt den minst poänggivande av tre möjliga utgångar.

I matchen mot Jenny så fanns det inte mycket att göra tror jag. Hon drog nästan alla poängbrickor, jag fick gneta på men det räckte inte långt.

Mot Rose-Marie gjorde jag en taktisk tabbe i slutet genom att spela ut 3 brickor när det fanns 2 kvar i påsen. Hade hon då rullat så hade jag förlorat. Hade jag bara petat ut 1 istället så hade jag kunnat vinna även om hon rullat, då hade jag haft ett sista kontringsdrag på mig och inte fått en massa brickminus. Som tur var fanns inget läge för nån av de 5-6 möjliga rullningarna hon hade på hand, och jag kunde syna bort *INBaNKa.

Är nöjd med att ha dragit jämt med Micke fram till slutspelet då jag fick svarte petter. Torskade inte bara på +/- 10, men på att behöva anpassa mitt spel efter Z:at. Bra slutspel av Mikael, jag hade två lägen för ZON, han täpper till det ena, jag kollar kryssbrickan och ser att han har TORNERA kvar på handen, mitt enda kvarvarande ZON-läge ger möjlighet för Mikael att rulla ut sig över röd. Tack och godnatt. Väljer att behålla Z på handen för att minimera poängskillnaden.
Inte så inspirerat spel av mig i matchen överlag, medan Micke kom med drag som (A)RVPrINS så plockade jag mina poäng genom en massa tvåor och treor med U/Å/Ö.

Sista matchen var helt otroligt orättvis. Jag öppnade med POETISK, och när Yann lite senare chansar med ett drag som öppnar för trippel-trippel kan jag klämma in BäT(T)RING för 149 pinnar. Drar ett par drag senare X + den andra blanka. Och sen J i slutspelet. Första gången jag är över 500 på tävling, tror jag.

Är också nöjd med en nästan felfri brick-kryssning i nästan alla matcher. Mycket bättre än jag brukar lyckas med den biten. Jag spelade lagom snabbt i nästan alla matcher också, blev bara tidspress mot Mikael och Jenny, och det var när loppet redan var kört iallafall.

InläggPostat: mån 08 feb, 2010 23:20 
Användarvisningsbild

om en ryggsäck med bok i är upphittad så är den nog min.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]