Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 21 nov, 2017 14:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: UTETUPP Cup 2010
InläggPostat: lör 28 aug, 2010 21:46 

Tack Anita för hejaropen! Trist du inte kunde vara med.

Vi sitter här med mätta magar efter sen grillmat (inte Gerd, hon hade annat ikväll). Före det var det bastu, för herrarna med 2-3 dopp i havet, som fortfarande håller en temperatur på 17,5 grader. Ute är det mörkt, men två lyktor lyser upp. Här inne är det varmt och gemytligt.

Min dag började bra med tre raka segrar, men ett par satt hårt åt då jag hade väldig obalans i stället. Mot Roland gick det illa, men det var en bra match. Det kan man inte säga om matchen mot Erik, länge sen jag haft en så jobbig och otrevlig match.

Anita hade till Sommarviken med sig en ledarmössa, som från början till slut satt på Gunnars huvud. Här har den vandrat från Pia till Gerd, tillbaka till Pia och sedan till Anders. Imorgon kör vi en andra alla mot alla.

Rullats har det inte gjort mycket, totalt 12 rullar på 15 matcher. Roland leder rullningstävlingen med fyra rullar, följd av Anders på tre.

InläggPostat: sön 29 aug, 2010 15:32 
Användarvisningsbild

heja roland!

InläggPostat: sön 29 aug, 2010 21:46 

Nu är vi hemma igen. Undanstädandet gick snabbt när vi var tre stycken. Resultatet syns ju, men jag kan berätta att Anders vann även rullningstävlingen och det överlägset med 11 rullar på 10 matcher, medan jag var tvåa med hela fyra färre. Helgens tema var "Stugliv" och vi gjorde så att alla fick rösta. Erik och Pippi fick lika många röster och efter omröstning med bara de två som alternativ var det fortfarande jämnt. Lotten fick alltså avgöra och den bricka Pippi drog var närmare A så hon vann tematävlingen med NÄT och KIKARE.

Skriver mer imorgon, men vill ännu berätta att jag sett fram emot helgen, men tyckte det var ännu trevligare än jag tänkt. Två dagar scrabble först och främst, men också grillning, skogspromenader, stugstämning, bastu, umgänge, Alias och skratt. Tack alla som var med!

InläggPostat: mån 30 aug, 2010 20:53 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Nu finns det också bilder i albumet.

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: mån 30 aug, 2010 22:20 

Fint! Länken är http://www.scrabbleforbundet.se/album/t ... 120&page=1

Nu är också rullningarna inlagda. Mina favoriter är Gerds (B)ANKKuND, Rolands NYI(N)SATT och så min egen D(A)GSREGN som var en trippeltrippel och gav mig härliga 149p. Min första trippeltrippel IRL. Jag kan inte heller komma på att jag fått någon mot mig mer än en enda gång, nämligen Per Adamssons S(T)ORMÖTE för 176p i SM förra året.

InläggPostat: mån 30 aug, 2010 22:31 
Ordlistekommittén

Pia skrev:
min egen D(A)GSREGN som var en trippeltrippel och gav mig härliga 149p. Min första trippeltrippel IRL.
Grattis till din första trippeltrippel som ger dig en 15:e plats på topplistan! Vem la du den mot? Mvh Greger

InläggPostat: mån 30 aug, 2010 22:58 

Grattis, hela palltrion, och framför allt till Pia för den fina trippel-trippeln!

Vilka fina bilder, man blir ju riktigt avundsjuk när man inte kunde vara med :( . Ledarkepsen matchade ju Anders t-shirt helt perfekt (eller var det möjligen så att Anders med omsorg valt en t-shirt som skulle matcha ledarkepsen?)

Beträffande rullningspriset så tycks jag ha gissat rätt - fast det var ju inte så svårt....

InläggPostat: tis 31 aug, 2010 07:01 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Det sorgliga (för min del - inte för Pia :D ) var att hennes trippeltrippel kom mot mig. Det som är ännu mer sorgligt i sammanhanget är att jag inte behövt öppna upp mot två röda utan kunnat rulla i stället med de brickor jag hade i just det läget. Det är i såna stunder man funderar, typ, "Vad gör jag här egentligen?" :roll: Men all heder till Pia som nappade på den krok jag la ut. Grattis! :D
Det finns tydligen en statistik över höga rullningspoäng, borde bli mer alert på den. Mot Claes hade jag en trippeltrippel, LySTRI(N)G på SM 2008, gav mig 122 p.

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: tis 31 aug, 2010 19:14 
Ordlistekommittén

Tack, Pia, Roland och Pippi för en bra turnering i naturskön miljö. (Det var första gången jag såg en kopparödla/ormslå i det vilda.) Trakteringen var också utmärkt. Själva turneringen var spännande ända till slutet. När brickorna ger en tre rullar och andra högpoängare känns det kanske inte som en arbetsseger. Å andra sidan finns det turneringar då man "aldrig fick en chans". Jag är nöjd.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]