Jag hade tidigare pratat med oss från Sandvikarna, om vi skulle försöka föreslå ett SM i Sandviken, men vi är ju bara 3 aktiva, sen vet jag en till som skulle kunna hjälpa till litegranna.
Jag vet en tänkbar spellokal, som man kunde spela på, det är Valhalla i Sandviken, närheten av Järnvägstationen/resecentrum.
Det är ca 12 minuter gångsträcka till centrum, ca 9 minuter till närmsta affär och 4 minuter till närmsta hamburgerbar, som finns vid resecentrum.
Det som är stora frågetecknet då, är övernattning, jag kan inhysa 1 till 2, varav en får sova på madrass.
Sen om man kan kolla om man kan låta folk sova på Valhalla, då vi hyr den över hel helg.
Sen finns det Vandrarhem och hotell lite varstans i Sandviken.
Storfesten kan man även då ha på Valhalla.
För att kunna genomföra det, så behövs support av andra spelorter.
Sen vet jag inte hur man planerar eller förbereder inför ett SM.
Då vi kändes oss för få och osäkra, så har vi inte brytt oss om att ge som oss förslag iår.
Men vi har haft tanke!
Men skulle ni vilja ha det intresset att vi hade ett SM här i Sandviken, så klart att vi ställer upp och jobbar det som vi kan göra och krävs.
Så får ni andra orterna även hjälpa till.
Jag kan även avslöja att det är nog ett guldläge att ha det i Sandviken iår, både Sandviken och Sandvik har jubiluemsår, sedan att SAIK och Brynäs har tagit SM-guld.
Sen när nånting heter SM i Sandviken, så blir det otroligt stort, och kanske kan även vara bra för SSF, dels för att Sandviken nog kommer
att växa inom Scrabble och även få med Gävle och de andra orterna.
Likaså är det nog bra för Dalarna, som är grannlänet.
Det som jag skulle kunna kolla på, vad det kostar att hyra Valhalla och om det inte går där, så kanske det finns andra spelplatser.
Sen är det ni som beslutar!

Mvh
Christian