Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 19 sep, 2017 17:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: SENIORK(LASS)
InläggPostat: tis 12 feb, 2013 20:29 
Ordlistekommittén

Den första sanktionerade seniorturneringen, SENIORK(LASS), är strax öppen för anmälningar, lite tidigare än tänkt.
Läs mer i inbjudan. Vi hoppas att många kan ställa upp den 27 april!
/Varma hälsningar från arrangörerna via Greger

Inläggsrubrik: Re: SENIORK(LASS)
InläggPostat: tis 12 feb, 2013 21:26 
Revisor

Missade att skriva i anmälan att jag gärna bakar matbröd.

InläggPostat: ons 13 mar, 2013 00:07 

Hej!

Jag undrar om man kan ligga över hos någon scrabblare när det gäller Seniorklasstävling. Hade tänkt åka upp på Fredag förmiddag och hem på Söndagen. Finns det någon som kan ta emot mig eller har information om övernattningsmöjligheter. Jag betalar vad det kostar om Ni talar om hur mycket Ni vill ha för två övernattningar. Har tyvärr inte råd att bo hotell eftersom jag bara har min pension. Jag tac kar på förhand.

Hälsningar Anita Marmell (Skrabban)

InläggPostat: tor 11 apr, 2013 21:49 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Mitt favoritboende Lunda pensionat ligger nära Zinkensdamms T-banestation:
http://www.lundapensionat.se
Mycket prisvärt, 495 per natt. Numera ingår frukost också och den är inte fy skam!

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: mån 15 apr, 2013 22:04 

Tack för tipset på boende som jag fick av Fröken Svåår. Jag ska bo i ett kabinrum med frukost för 395 kronor på Lunda pensionat.
:D

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 10:53 
Ordlistekommittén

Stefan rullade trippel-trippel PRO(G)GARE 176 p och TrASSEL 66 p medan Anders B rullade dubbel-dubbel DANSK(H)Et 86 p. Slutresultat 369-533, totalt 902 p! Fina rekord!

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 11:30 

Snyggt!

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 11:45 

Snyggt och oerhört passande tävling för en rullning som proggare. :)

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 12:21 

Wow! Snyggt jobbat Stefan och Anders!

Hoppas alla har så kul som jag tror ni har! :) Heja Turid, som leder!

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 14:07 
Ordlistekommittén

Hupp, jag fick ut RYMDf(A)RT 3x3 mot Jannike. Tangerar Stefans 176 p!

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 14:36 

Shit, snyggt!
Stephen Hawking-varning på Greger nu. Kan inte knäppa jackan men när han lirar scrabble tripplar-tripplar han med RYMDf(A)RT :idea: :idea: :idea: :mrgreen:

InläggPostat: lör 27 apr, 2013 22:39 

Grattis Maria till första guldet! Snyggt att ta dina sex segrar mot dem på platserna 2-7. Grattis också till Stefan och Erik till silver och brons.

Specialgrattis till Turid som gick fram som en ångvält i de fem första matcherna och nådde en fin fjärde plats och till Helena, min flitiga sparringpartner i turneringsrummet, till tiondeplatsen och den fina ratinghöjningen.

Det hade varit trevligt att som planerat vara med och spela med er 50+are, men ibland måste annat gå före scrabblandet.

InläggPostat: sön 28 apr, 2013 12:46 

Grattis till guldet, Maria! Grattis Stefan och Erik till pallplatserna! Och grattis till de många som gick +10 eller mer i rating!
Hoppas alla hade en trevlig dag och att några av dem som inte spelat på längre fick lite nyblodad tand och kommer med någon annan gång också.

InläggPostat: sön 28 apr, 2013 21:18 
Tävlingskommittén

Jag har aldrig vunnit någon turnering tidigare och tyckte att det var jätteroligt. Men framför allt tror jag vi alla tycker att vi hade en jättetrevlig tävlingsdag - välarrangerad, och vilket prisbord! Alla fick "påse" och det var mycket eleganta och fina priser. Stort tack till arrangörerna. För första gången har jag också lyckats få med mig ett vandringsdjur hem. På nattduksbordet står alpackan Björn. Även om jag inte vill det, så är det synnerligen sannolikt att den vandrar iväg under Nationaldagsscrabble. Kom och slåss om den, vettja! :)

InläggPostat: sön 28 apr, 2013 22:49 

Grattis till palltrion. Tack för en mycket trevlig tävling och tack till tävlingsledningen för allt Ni har gjort för oss. Jag vill också tacka för det fina speicalpriset jag fick för bästa ord på temat hälsa,livsglädje och form.

Hälsningar Anita M (Skrabban) :D

InläggPostat: mån 29 apr, 2013 22:24 

Grattis till er på pallen och särskilt då Maria.
Var en jättetrevlig dag och kändes som en väl vald turnering för att återkomma till scrabblevärlden.
Tack för bra arrangemang.

InläggPostat: tor 02 maj, 2013 19:33 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Så är den första senoircuppen genomförd. Tack till Greger som hade fixat pokalerna och medaljerna, protokollen och affischerna och som trots sin hesa röst lyckades styra evenemanget. Tack till Anita som bidrog med så mycket väldofter och smycken till prisbordet. Tack till alla duktiga bagare!

Grattis till Maria som för första gången knep guldet! Grattis till Stefan och Erik!

Oerhört mysig och på alla sätt positiv turnering. Riktigt roligt att få stå bland arrangörerna - med så många trevliga och nöjda deltagare. Glädjande också med så många ny-gamla ansikten som hittat tillbaka! Hoppas ni upptäckt att Scrabble inte är helt fel - och inte alltid ett skitspel, eller? Tack till alla som var med!

Spelade väl sisådär själv. I en match hade det kunnat gå bättre om jag inte gjort de där missarna, men jag unnar Claes så gärna en vinst, och det var ett nöje att se hur glad han blev. Det var ju faktiskt din tur nu, Claes!

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: tis 29 okt, 2013 07:21 
Ordlistekommittén

RAPPORT FRÅN SENIORK(LASS)

SENIORK(LASS) var den första ratinggrundande turneringen med en åldersgräns för att få delta, minst 50 år. Denna första seniortävling arrangerades av Anita Mansnerus, Gerd Forss och Greger Nässén den 27 april 2013, och ägde rum i den klassiska lokalen i kvarter Mälarpirater i Fredhäll. Vi var 22 deltagare i åldrarna 50-71 år och spelade 7 ronder, med lite extra paus mellan ronderna.

Det blev en mycket spännande turnering, där flera kämpade om platserna i toppen. I rond 2 lyckades Stefan få ut en trippel-trippelrullning mot Anders, PRO(G)GARE för 176 poäng! Turid tog ledningen efter rond 3 och höll den i två ronder till. I rond 4 mot Jannike la Greger turneringens andra 176-poängsdrag, trippeltrippeln RYMDf(A)RT! I rond 6 blev det toppmöte mellan Maria och Turid som Maria vann. Inför sista ronden var det mycket jämnt i toppen: Maria, Turid och Greger hade 5 vinster vardera, tätt följda av fem spelare med 4 vinster.

Maria och Greger möttes i sista matchen, där Maria hade drygt 400 fler PJ-poäng. Det blev en otroligt jämn match där Greger i slutet tänkte sig till tidsnöd utan att hitta det vinnande slutdraget. Maria vann med 360-363 och tog hem förstaplatsen! Stort grattis! Den tredje som också hade läge att få sex vinster var Turid, men hon förlorade mot Claes. På andra plats kom då Stefan i kraft av sin klart högre PJ. Trea blev Erik med drygt 30 PJ mer än Turid som blev fyra. Greger slutade som femma.

Topptrion fick varsin pokal och kunde välja ett pris från det välfyllda prisbordet, där det bland annat fanns parfym, ett smyckeskrin, ett smycke, en James Bond-inspirerad drinkshaker med matchande manchettknappar, choklad, böcker och Finlayson-kassar. Greger vann rullningspriset, en specialgjord medalj, för sina 8 rullningar. Specialpriset för bästa ord i kategorin "Form, hälsa och livsglädje" gick till Anita Marmell för PRIMA och GLAD, som också fick en medalj för detta och ett pris från prisbordet.

Arrangörerna hade ställt fram två bägare för frivilliga bidrag på 10 kr (förslagsvis för varje rullning) till Alzheimerfonden och Hjärt-Lungfonden. Inklusive turneringens överskott på 52 kr, kunde vi sätta in 492+34 = 526 kr till Alzheimerfonden och 253+18 = 271 kr till Hjärt-Lungfonden, totalt 797 kr. Stort tack för dessa generösa bidrag! Tack också till Erik för det fint dekorerade hembakta veganbrödet och Jannike för läckra bakverk!

Tack än en gång till alla som deltog! Det här får vi göra om!

Anita, Gerd, Greger

PS. Det finns ett album med foton från turneringen. DS.

InläggPostat: mån 07 apr, 2014 15:07 

Hej!

Blir det någon Seniorklass i år?

Anita Marmell

InläggPostat: mån 07 apr, 2014 19:15 
Ordlistekommittén

Jag hoppas det, men det blir nog tidigt i höst, augusti eller september. Vi får be att återkomma. /Greger

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]