Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 25 jul, 2017 00:40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Jakob Cup i Jakobstad
InläggPostat: ons 25 jun, 2014 11:02 
Ordlistekommittén

Det kan låta sig göras, i Vasa eller Åbo beroende på resrutter. Ge några datumförslag så ser vi.

InläggPostat: fre 27 jun, 2014 00:30 

Jag och Maria kommer med bil från Umeå. Vi har plats för tre pers till från umeå. Och hälsa gärna på mig! Jag kollar inte forumet så ring mig om ni vill ha kontakt! 070 4836744.

InläggPostat: fre 18 jul, 2014 17:41 
Ordlistekommittén

Jag lutar mot att åka från och till Vasa under fredagen. Hur gör ni Maria, stannar ni två nätter i Jakobstad?

InläggPostat: tor 24 jul, 2014 20:12 

Hej, till följd av dålig framförhållning kan jag nog inte delta i scrabbleturneringen. Skulle behöva ett eget Jet-plan alternativt en katamaran. Har i alla fall närmat mig spelplatsen något då jag befinner mig i Gävle. Jag får sikta på att vara med i SM och Jernrikes cup istället. :(

InläggPostat: fre 25 jul, 2014 14:54 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Synd, David, att du inte hann med! Här har vi ångan uppe i sommarvärmen (även temaord). Vi har gratis livemusik som strömmar in genom de öppna fönstren, där gardinerna fladdrar för vinden. Stämningen är alltså på topp.

Maria Åslund är fortfarande obesegrad efter fyra matcher, Maria Ellfolk, Anders och undertecknad har fem rullningar var. Det hetaste ordet hittills i sommarvärman är Pias SVETT.

Vi tampas med frironder, eftersom vi blev udda antal spelare, så själv sitter jag här nu, nyligen mosad av min son, som snart blir en ny stjärna på scrabble-himlen.

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: lör 26 jul, 2014 18:31 
Ordlistekommittén

Tack för turneringen. Jag noterar att rullsnittet är det bästa genom tiderna! Västsvenska Mästerskapen 2012 hade 87/96 = 0,90625, vi klockade 51/56 = 0,91071.

InläggPostat: lör 26 jul, 2014 23:56 
Ordförande

Kul med nytt rekord vad gäller rullsnitt! Jag har fixat statistiksidan så att den nu sorterar korrekt med avseende på rullsnittskolumnen.

Det här var nog den hetaste turneringen jag varit med på, i hård konkurrens med Hjalmar Cup. Utomhustemperaturen låg runt trettiogradersstrecket och i "spellokalen" (vi spelade och vistades i tre intill varandra liggande lägenheter) så var det nog ytterligare någon grad. Svetten lackade ordentligt och intaget av vätska låg på en ständigt hög nivå.

Jag får för egen del vara någorlunda nöjd med mitt resultat. Tre vinster, tre förluster och frirond. Förlusterna mot Pia och Maria E-L med 11 resp 9 poäng var såklart lite sura men av suveränen Maria Å (som rullade fina P(A)RADIsÖ) var det inte mycket att göra. Vinsterna var hyfsat komfortabla. Hälften av mina åtta rullningar kom i de två sista matcherna mot Anders och Gerd.

Under prisutdelningen så fick jag tillägnat mig ett diplom för att spelat min tionde turnering i Finland. Mycket trevligt och oväntat, inte hade jag någon som helst koll på hur många gånger jag tävlingsspelat på andra sidan Östersjön.

Ett stort tack till Forssarna för ett suveränt (även om man gick därifrån med ett smärre värmeslag) arrangemang och ett stort grattis till vinnarna, inte minst till Maria Å som gick obesegrad genom hela turneringen!

InläggPostat: sön 27 jul, 2014 19:40 

Tack, säger jag också!
Kasst resultat för min del, men det är väl inget annat att vänta när jag varit så frånvarande under de senaste två åren.
Men kul var det annars. Nu får det bli bättring för min del! Fler turneringar ganska snart. Kram på er

InläggPostat: tor 31 jul, 2014 10:25 
Tävlingskommittén

Tack för ett jättetrevligt arrangemang! Det jag kommer att minnas mest är att det var varmt, livat och att jag för en gångs skull lyckades hantera både hyggligt brickflyt och de perioder ställen inte var lika roliga. Jag är väl nöjd med mina sex rullningar, men imponerad av Roland och Maria E som rullade åtta vardera och där Maria vann rullningstävlingen tack vare sin fina BAL(LE)RiNa, som hon lade mot mig. Åter stort tack för ett trevligt arrangemang och jag hoppas att Gerd och Mikael fortsätter med denna mysiga Cup även i framtiden.

InläggPostat: fre 01 aug, 2014 11:45 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Tack, alla för att ni kom och gjorde turneringen till ett varmt minne (och då menar jag varmt!). Jag var visst så glad över folktillströmningen att jag glömde bort att jag skulle spela också. Därav resultatet denna gång. Dessutom var motståndet hårt, brickorna inte på min sida och hjärnan höll sig vid kokpunkten, t.o.m. så brickorna ibland flög ur händerna.

Men oj, så vi rullade! Som Anders redan påpekat slog vi tidigare rekord, och det är kul. Att jag själv lyckades med 50% falskingar är förstås inte så kul, men avsikten var ändå god.

Grattis till Maria, som upprepade bedriften från Senior Cup 2013 och grattis till sonen Otto som inte bara slog mig utan som även rullade ett snitt på 0.7, trots att han bara är i början av sin karriär ännu.

Och naturligtvis är alla välkomna också nästa år till Jakobsdagarna och Jakob Cup. Förhoppningsvis står lägenheten klar då; nu är alla saker bortplockade och möblerna inpackade för kommande stambyte och renovering ca 10 månader framöver.

Roland har lagt in foton i fotoalbumet, så där kan ni se vad ni missat, ni som inte va med.

InläggPostat: sön 03 aug, 2014 08:03 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Här är en länk till det vi missade i skolparken efter turneringen:
http://www.youtube.com/watch?v=n4Iz_0W30ZI

Vi var på plats innan konserten började, men i knökfullt folkhav låångt borta från scenen hade vi verkligen inte haft nåt nöje av de här grabbarna. Dessutom fanns det såna i gänget som befarade att de inte skulle förstå den österbottniska dialekten som killarna sjunger på. Synd på tredje låten "Vägg i vägg" som de komponerat enkom för våra svenska gäster :lol: :wink:

InläggPostat: sön 03 aug, 2014 11:16 

Åh, tack! Njuter av att höra dialekten i mellansnacken. *nostalgi*

InläggPostat: lör 09 maj, 2015 17:19 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Hej alla sommardiggare! Nu blir det dags för Jakob Cup igen! Här kan ni ställa frågor om resrutter och annat viktigt. Lägenheten och hela huset har genomgått ett stambyte och de anslutna lägenheterna är grundrestaurerade.

InläggPostat: mån 06 jul, 2015 21:01 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Nu är det dags att bestämma sig för mysturneringen Jakob Cup! Jag har just lagt till info om äkta finsk strandbastu som vi bjuder på - dagen innan turneringen. Som framgår av tidsschemat för speldagen bjuder vi också på ett par timmars loppis-ströveri alldeles in på husknutarna. Mer info i beskrivningen av Jakob Cup. Tveka inte att mejla eller ringa om du funderar över nåt!

gerd.forss(snabel-a)gmail.com
+358-40-5292876

Välkommen!

InläggPostat: mån 20 jul, 2015 19:38 

Stort GRATTIS Anita till segern! Hoppas ni alla har haft det trevligt, både med spelandet och med Jakobsdagen.

InläggPostat: mån 20 jul, 2015 19:44 
Revisor

Stort grattis Anita, verkligen roligt!
Beklagar, ånyo, att jag inte kunde vara med i Jakobstad.

InläggPostat: mån 20 jul, 2015 21:02 

Grattis Anita!

Hoppas ni haft en bra dag där. Sådär tio grader lägre temperatur än förra året, såg jag.

InläggPostat: mån 20 jul, 2015 22:10 
Sekreterare

Grattis Anita, bra jobbat

InläggPostat: ons 22 jul, 2015 23:10 

Tackar, tackar för alla gratulationer!
Känns verkligen skönt att för en gångs skull vinna, och att nu vara på övre halvan av ratinglistan, för åtta år sedan befann jag mig i botten av tabellen. Mycket tid har jag ägnat åt att läsa ordlistor och spela på Frank, men det har som synes gett resultat.

Stort tack även till medspelarna för en trevlig dag, och till makarna Forss för login och skjutsen ner till södra Finland! Vi ses i Uppsala härnäst!

InläggPostat: sön 26 jul, 2015 15:30 
Ordlistekommittén

Grattis till första turneringssegern!

InläggPostat: tis 17 maj, 2016 15:15 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Jakob Cup i Jakobstad spelas fredagen den 22/7. I beskrivningen har jag listat några möjligheter till resvägar samt några övernattningsmöjligheter för den som inte hinner boka natthärbärge hos Forss (visserligen får vi in ett helt fotbollslag om spelarna nöjer sig med att sova på madrasser/liggunderlag på golvet). Kontakta mig angående tidtabeller och priser.

På kvällen kan vi lyssna på musikframträdanden, åka ut och bada bastu vid havet, sitta och njuta tillsammans med båtfolket vid segelpaviljongen Pavis eller kanske bara slappa på nån av de många uteserveringarna. Vi har folkvimlet alldeles in på knutarna.

Om du stannar en dag till kan du få uppleva det mycket populära "gammaldags torg", se http://jakobsdagar.fi/galleri-gammaldagstorg-2014/

Välkomna från när och fjärran!

Bilagor:
Filkommentar: Här ett par som välkomnas speciellt ...
anna_gunnar.jpg
anna_gunnar.jpg [ 108.24 KiB | Visad 2103 gånger ]

InläggPostat: tis 21 jun, 2016 19:25 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Kolla www.wasaline.fi för överfart Umeå-Vasa. Färjor går onsdag den 20/7 klockan 8.00 och 19.00. Dagen innan turneringen kan man komma från Umeå kl. 18. Från Vasa kommer man behändigt med Anders som lovat plocka upp hugade spelare till/från Jakobstad under speldagen. Wasaline har också hotellpaket; sök närmare på deras hemsida.

InläggPostat: ons 22 jun, 2016 00:00 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Flyg Stockholm - Vasa går också numera. T.ex. är priset på tisdag (19/7) ca 1500, och måndag något billigare. Se flysas.com

InläggPostat: lör 23 jul, 2016 12:16 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Grattis till Anki som vann Jakob Cup och gick upp 32 i rating!

InläggPostat: tor 28 jul, 2016 15:13 
Revisor

Stiligt Anki!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]