Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: fre 15 dec, 2017 17:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nationaldagsscrabble 2015
InläggPostat: mån 01 jun, 2015 13:33 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Jag öppnar den här tråden nu för diskussioner inför turneringen på lördag. Alla som ska delta har troligen fått post direkt av Maria i dag och vet vad som gäller, också beträffande osäkerheten i väderprognosen... Jag kan ― åtminstone vad mig själv anbelangar ― intyga att det här är en av scrabbleförbundets mysigaste turneringar, oberoende om det blir inomhus- eller tältspel!

Min första fråga gäller hemfärden mot huvudstaden. Är det någon som är på väg mot Stockholm efter att vi slutat spela eller efter grillfesten, eller möjligtvis därpå följande morgon? Och finns det i så fall en plats ledig? Maria vill säkert också veta lite på förhand hur många som önskar sovplats. Samma gäller ju för maten (både lunch och grillfest), så vi får försöka meddela henne nu i början av veckan!

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: tor 04 jun, 2015 12:40 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Nils har lovat ta med Gunde, men jag vet inte hur mycket utrustning som finns där. Nån annan som kan ta med? Anita? Själv har jag två kompletta.

InläggPostat: tor 04 jun, 2015 16:02 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Ojoj, nu visar väderleksrapporten regnskurar och 17 grader. Men det brukar ändå va mysigt att spela i tält!

InläggPostat: fre 05 jun, 2015 16:46 

Hejsan, jag vill försöka vara med på denna turnering även i år. Förra året liftade jag från söder om söder och det vore praktiskt om det gick att ordna igen.
FrökenSvåår skrev:
Min första fråga gäller hemfärden mot huvudstaden. Är det någon som är på väg mot Stockholm efter att vi slutat spela eller efter grillfesten, eller möjligtvis därpå följande morgon? Och finns det i så fall en plats ledig? Maria vill säkert också veta lite på förhand hur många som önskar sovplats. Samma gäller ju för maten (både lunch och grillfest), så vi får försöka meddela henne nu i början av veckan!
Ni som har tänkt åka, var kan man bli upphämtad och vilken tid [color=#FF4040](+ kan jag åka med båda vägarna)?[/color]
FrökenSvåår skrev:
Nils har lovat ta med Gunde, men jag vet inte hur mycket utrustning som finns där. Nån annan som kan ta med? Anita? Själv har jag två kompletta.
Jag kan hämta Gunde om det behövs fortfarande.
FrökenSvåår skrev:
Ojoj, nu visar väderleksrapporten regnskurar och 17 grader. Men det brukar ändå va mysigt att spela i tält!
Det tycker jag var bra väderutsikter, alltså.

InläggPostat: fre 05 jun, 2015 19:37 

Inför nationaldagsscrabblet 2014 delgavs jag kännedom om två bilar som skulle ner till Nyköping, så nu tycker jag att det borde dyka upp lite avfärdsalternativ sthlm - nyk i morgon bittida om det ska bli nåt. :twisted: :? :| :? :shock:

InläggPostat: lör 06 jun, 2015 07:50 

Jag klev upp nu och tänkte avanmäla mig, men lyckas inte. Hoppas ni lyckas bättre nere i nyköping. :twisted: :(

InläggPostat: mån 08 jun, 2015 00:16 

Stort tack till värden och värdinnan för försommarens mysigaste turnering! Samt tack till Storebror Berner för skjutsen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]