Turneringsnomenklatur

Om Scrabbleförbundets turneringar.

Turneringsnomenklatur

Inläggav cafer » fre 22 jan, 2016 13:46

En fundering: Finns det några (mer eller mindre) vedertagna principer för vad olika turneringar får heta? Och om det inte finns nu, är det något vi borde ha?

T ex: Ska en "cup" ha ett vandringspris (typ buckla)? Ska "öppna"/open-turneringar gå över två dagar/12 ronder?

// Tommy
"Du behöver inte hålla med mig ... du får gärna ha fel!"
cafer

Re: Turneringsnomenklatur

Inläggav ANDERStG » fre 22 jan, 2016 17:29

De finländska cuperna (Aura, Sisu, Jakob, Långvik, Wasabi) har inte haft någon buckla. Jag tror inte att den traditionen har etablerat sig.
ANDERStG
Ordlistekommittén

Inläggav HPIK » fre 22 jan, 2016 18:37

Tror inte heller det är någon standard i fråga om tävlingslängder eller någon buckelcupkoppling. Open/öppna-tävlingar vänder sig ju uttalat till spelare från hela språkområdet (även om det kommer tillresande även till t ex Jernrikes), dvs en del deltagare kan ha rätt lång resa vilket talar för många matcher över två dagar.
HPIK
Revisor

Inläggav Deamon » fre 22 apr, 2016 15:21

Jag vet inte riktigt vad rubriken betyder, men jag hoppas att Jernrikes blir av i år också. Ge järnet, Christian!
Deamon

Inläggav Devil_Star » mån 02 maj, 2016 15:08

Hej

Jag vet att jag har varit lite tyst om Jernrikes Cup, jag har haft fullt upp under våren med jobb och även försökt fundera ut lokalfrågan här.

Jag och frugan flyttade från området Vallhov för snart ett årsedan och bor nu ett annat område, där lokalen är mycket mindre.
Sedan har även de andra Scrabblarna i Sandviken har även varit upptagna.

Frugan tipsade mig en annan lokal här i område, som inte jag såg, hon var på områdesvandring med hyresbolaget och då berättade hon om lokalfrågan och
Scrabbleverksamheten. Så nu ska jag kolla på lokalen.

Sen får vi se om vi får med andra spelarna från Gästrikland här, om inte kommer frugan och jag arrangera, och datumet ser ut att bli lördagen 23:e juli.
Jag har preliminärbokat lokalen.

Det säg att den ska rymma 25 personer, men med bord och allt, så kanske jag sänker ned då turneringen till 16 deltagare.
Det visar sig.

Jag återkommer mer om det.

Med vänlig hälsning

Christian
Framtiden leker
Användarvisningsbild
Devil_Star

Återgå till Scrabbleturneringar