Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: ons 22 nov, 2017 09:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 05 nov, 2011 12:07 
Användarvisningsbild

Vet att det finns listor med åtminstone sjuor och även åttor tror jag där samtliga godkända ord listas i sannolikhetsordning. Har haft åtminstone sjuordslistan, men verkar på något vis ha förlagt den. Har letat runt en god stund nu utan att hitta nåt på nätet. Kan någon hjälpa mig med en länk eller ett mail? Adressen är henjon___kanelbullehotmailpunktcom. Hittelön i form av en öl eller liknande på Soft eller annat ställe man kan träffa scrabblare på utgår till första/bästa tipset :-)

InläggPostat: lör 05 nov, 2011 12:19 

http://www.scrabbleforbundet.se/index.p ... &Itemid=41

Längst ner finns jättemånga listor, bland annat sjuor och åttor. Ölen är min!

InläggPostat: lör 05 nov, 2011 19:30 
Användarvisningsbild

Åh, jag hade gärna bjudit dig på en öl, men det var tyvärr inte de där listorna jag var ute efter. Det har producerats listor med samtliga godkända rullningar i sannolikhetsordning, men de som ligger på vår hemsida är "bara" de vanligaste.

InläggPostat: lör 05 nov, 2011 19:45 
Ordlistekommittén

Det är bara de nyttigaste, med matchsimuleringar som bedömningsgrund. Tolkade jag rätt att adressen innehåller ___ eller var strecken också anti-spam?

InläggPostat: lör 05 nov, 2011 20:44 
Användarvisningsbild

ANDERStG skrev:
Det är bara de nyttigaste, med matchsimuleringar som bedömningsgrund. Tolkade jag rätt att adressen innehåller ___ eller var strecken också anti-spam?

Du tolkade rätt och ölen är din! Om du anmäler dig till den sista platsen på DBS kan du få den redan om 4 veckor (om vi orkar när turneringen är slut) :-)

Man kan fortfarande tjäna en öl till på att sända mig en motsvarande lista med åttor!

(Om jag hade varit en riktig IT-snubbe hade jag förstås kunnat skriva nåt som plockade ut samma sak ur min egen SAOL-fil. Men jag klarar numer inte av mycket mer än enkla SQLer och knappt det :-) Min senaste (sista?) "progammering" i nåt sammanhang gjorde jag för cirka 4 år sen tror jag - en extremt ineffektiv (misstänker jag) algoritm i excel som sorterade om rullningsord till alfagram)

InläggPostat: lör 05 nov, 2011 23:34 
Ordlistekommittén

Det räcker med den där ena ölen om jag var först med åttorna. Men det blir sannolikt inte efter dbs, december är för händelserik.

InläggPostat: sön 06 nov, 2011 21:36 

För att sno henriks belöningskoncept vore jag oerhört tacksam om någon trevlig själ skulle kunna tänka sig att skicka listorna med alla fyror och femmor, om det nu inte är så att man kan få tag på dem på något mer publikt sätt? Alla mina träningslistor (som jag bara hade i fysisk pappersform av någon anledning) försvann i min nyliga flytt. Öl, kaffe, tårta eller vad som önskas erbjuds!
ämnar ju såklart inte att vara någon "biteare" men ooom du skulle ha lust får du jättegärna skicka de där listorna till mig också anders, som sagt utlovas något förtärbart nästa gång vi ses i såfall! (andreas_pejler@hotmail.com). Så, nu ska jag sluta tjata!

InläggPostat: mån 07 nov, 2011 00:11 
Regelkommittén

Andreas P skrev:
För att sno henriks belöningskoncept vore jag oerhört tacksam om någon trevlig själ skulle kunna tänka sig att skicka listorna med alla fyror och femmor,

Fixat.

InläggPostat: mån 07 nov, 2011 08:19 
Ordlistekommittén

Andreas P skrev:
ämnar ju såklart inte att vara någon "biteare" men ooom du skulle ha lust får du jättegärna skicka de där listorna till mig också anders, som sagt utlovas något förtärbart nästa gång vi ses i såfall! (andreas_pejler@hotmail.com). Så, nu ska jag sluta tjata!

Fixat även det.

InläggPostat: mån 07 nov, 2011 10:57 
Användarvisningsbild

Sällar mig även jag till de intresserades skara, då jag bara har de gamla saol12-listorna. Lägger tillräckligt många gamlingar som det är.
Adressen är mitt forumnamn @hotmail.
Bjuder på en öl på nästa SM eller avslöjar hur jag gör för att dra så bra brickor.

InläggPostat: mån 07 nov, 2011 12:04 
Ordlistekommittén

Fixat. Ä är sorterat före Å, omväxling förnöjer.
http://users.abo.fi/askjal/beer.jpg

Vi kan ju ta copyright-diskussionen på samma gång. Jag äger Saol 13 i bokform och elektronisk form. Jag uppfattar det inte som en gråzon att dela med mig av ordsammanställningar åt personer som med säkerhet äger Saol 13 i någon form.

InläggPostat: mån 07 nov, 2011 14:38 
Användarvisningsbild

Tusen tack, Anders!

Vi har ju redan listor med korta ord publicerade på sidan. Det känns konstigt om det skulle gå en gräns när orden kommer upp i ett visst antal bokstäver. Man kanske kunde kontakta akademien och förhöra sig om det är okej att lägga ut listor upp t o m åtta bokstäver? Helt utan ordförklaringar eller andra mervärden givetvis. Eller är detta något som redan gjorts?

InläggPostat: mån 07 nov, 2011 16:43 

tack så jättemycket för allas listor! nu har jag mina söndagar planerade cirka tre år framåt :)

InläggPostat: tis 08 nov, 2011 00:27 

Jag tror egentligen ingen skulle bli ledsen om Björns idé besannades. Kvaliteten på spelet skulle möjligen höjas än mer och det får väl ses som en utveckling i rätt riktning.

Mot 400 i snitt i alla turneringar. Du är med!

InläggPostat: tis 30 okt, 2012 22:54 

Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde skicka fyror, femmor, sexor, sjuor och åttor i sannolikhetsordning till min mail: pannkaka@gmail.com. Jag lovar att inte vinna med så mycket på helgens sm över den som skickar först! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]