Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: mån 20 nov, 2017 13:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Ordkoll i mobilen
InläggPostat: mån 29 okt, 2012 02:33 

Version 3.0.0
=========
*En ny funktion - "Träna anagram med brickor" införd. Där kan du (med statistik) träna anagram på samma sätt som i Frank, genom att flytta runt brickor. Denna funktion är för tillfället enbart aktiverad för mobiltelefoner.

Bugrapporter/synpunkter/förslag tas som vanligt tacksamt emot!

Se till att rensa cachen så att det är den senaste versionen som läses in (3.0.0)!

InläggPostat: mån 29 okt, 2012 14:05 

Version 3.0.2
=========
* Möjlighet att vid anagramträning med brickor välja enbart ord med C,J,X,Y eller Z
* Möjlighet att vid anagramträning med brickor välja ord med C där ett/flera av anagrammen inte innehåller CK.
* Möjlighet att vid anagramträning med brickor välja slumpad ordlängd (3 <= ordlängd <=10)

InläggPostat: tis 30 okt, 2012 16:29 

Vill bara tacka för det fantastiska jobb du gör med det här Daniel, efter att ha varit utan frank länge känns det verkligen som att jag kan krångla igång mitt anagramsinne igen med den här appen på väg till skolan. STORT tack!

InläggPostat: tor 01 nov, 2012 00:36 
Styrelseledamot

Det vore väldigt kul om man skulle kunna bestämma sannolikhetsgrad på orden man tränar. Till exempel om man tränar sjuor att man då kan välja de 10% som man har störst sannolikhet att få upp eller för den som tycker de är för enkla möjligheten att lägga sig mellan tex 40-60%. På så vis skulle alla kunna få träna på en nyttig nivå. Jag blir alltid så trött när det kommer upp AEILRST eller liknande. Nog klurigt att programmera in, men vore helt fantastiskt användbart.

InläggPostat: tor 01 nov, 2012 14:35 

Tack för de uppskattande orden Andreas! :)

Ord baserat på sannolikheter är inte så knepigt att implementera. Varje ord i ordlistan förses av ett program med en sannolikhetsfaktor - sedan kan programmet välja ord utifrån dessa. Har satt upp det på att göra-listan. Prioriterar dock ett annat projekt just nu som jag hoppas kunna sjösätta en betaversion av i samband med SM - om jag hinner koda klart de sista delarna!

InläggPostat: tor 01 nov, 2012 15:08 
Ordförande

gubbi skrev:
Tack för de uppskattande orden Andreas! :)

Ord baserat på sannolikheter är inte så knepigt att implementera. Varje ord i ordlistan förses av ett program med en sannolikhetsfaktor - sedan kan programmet välja ord utifrån dessa. Har satt upp det på att göra-listan. Prioriterar dock ett annat projekt just nu som jag hoppas kunna sjösätta en betaversion av i samband med SM - om jag hinner koda klart de sista delarna!

Spännande!

InläggPostat: mån 05 nov, 2012 14:29 

Är det någon som får det att lira ok med Android? Jag har en Galaxy S3 med Android 4.0.4 och har testat med följande browsers:

Chrome
Firefox
Opera
Dolphin

Ingen fungerar tyvärr. Firefox fungerar lite grann...precisionen när man flyttar bokstäverna är dock bedrövlig, vilket gör det obrukbart. De två bokstäverna som är längst bort går knappt att flytta på (anagramträning).

Vore kul att kunna köra denna på min lur.

InläggPostat: mån 05 nov, 2012 14:35 
Ordlistekommittén

"Träna anagram med brickor" funkar inte på Windows Phone med IE. Alla övriga funktioner fungerar utmärkt!

InläggPostat: mån 05 nov, 2012 14:43 

Det var nog www som stökade till det...testade med att skriva http://www.wordfreakz.se/wordfreakz i Chrome och allt verkar funka då (inkl träna med brickor)! :lol:

InläggPostat: mån 05 nov, 2012 19:41 

ANDERStG skrev:
"Träna anagram med brickor" funkar inte på Windows Phone med IE. Alla övriga funktioner fungerar utmärkt!

Jag jobbar på det! Det beror på att just Windows Phone använder andra touchrutiner - ska snart ha en ny version i gång som bör funka rakt över hela linjen! :)

InläggPostat: mån 05 nov, 2012 19:42 

henke_wiman skrev:
Det var nog www som stökade till det...testade med att skriva http://www.wordfreakz.se/wordfreakz i Chrome och allt verkar funka då (inkl träna med brickor)! :lol:

Ja, jag har varit lite lat inser jag (beror på ett nytt projekt som jag räknar med att kunna lägga upp en betaversion av ikväll). :) Ska fixa till det så att www inte behövs, men just nu är det viktigt med www innan!

InläggPostat: ons 07 nov, 2012 03:50 

Version 3.1.0
=========
* Nu ska det funka att träna anagram med brickor utan "offset-buggen" som gjorde att man behövde klicka bredvid de högraste brickorna på telefoner med annan upplösning än iphone. Nu klickar man helt enkelt mitt på brickan och det ska fungera finfint!
* Problemet med att området där brickorna flyttas runt på markeras ibland i vissa mobiler ska också vara borta nu!

Rensa cachen och testa! Är särskilt nyfiken på hur det funkar nu för de som kör med Samsung eller HTC, så tar tacksamt emot rapporter och input!

InläggPostat: sön 11 nov, 2012 14:54 
Användarvisningsbild

Oj! Har varit off-Scrabble och inte haft koll på detta makalösa projekt. Vill ge den grymmaste kredden av all världens tillgängliga kreddar till Daniel som skänkt oss detta. Wow!

InläggPostat: mån 07 jan, 2013 19:48 
Ordlistekommittén

Angående ordkollen:

Radbyte, kommatecken eller två mellanslag ger svaret "EJ GILTIGT" utan varning. Det här kan leda till misstag eller förvirring om man är van med tävlingsordkollens mer flexibla parsning.

InläggPostat: ons 09 jan, 2013 11:34 

ANDERStG skrev:
Angående ordkollen:

Radbyte, kommatecken eller två mellanslag ger svaret "EJ GILTIGT" utan varning. Det här kan leda till misstag eller förvirring om man är van med tävlingsordkollens mer flexibla parsning.

Jag ska fixa till detta så att det blir mer flexibelt!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 115 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]