Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: mån 15 okt, 2018 13:14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 06 okt, 2008 22:37 
Användarvisningsbild

Hej arrangörer! Dessvärre är ni inte så duktiga alla gånger på att betala in medlemsavgifter till förbundet efter tävlingar. I bokslutet för 2007 kan man konstatera att förbundet har fordringar på arrangörer på dryga tusenlappen. Det hotar inte vår likviditet, men slarvet med att betala in avgifter orsakar mig en hel del merarbete. Jag tycker det är roligare att lägga Scrabbletid på att ex.vis arrangera tävlingar och hoppas därför på allmän bättring. Till att börja med skulle jag vilja reda ut det som släpar från 2007 och tidigare. Enligt bokslutsnoteringarna gäller det följande tävlingar:

Problemälg 2006 - 60 kronor

Gillet DBS 2006 - 120 kronor

Konsonant+Vokalpokalen 2006 - 180 kronor

Upplopp cup 2006 - 100 kronor

Göteborg Open 2007 - 270 kronor

Kattfot Cup 2007 - 20 kronor

Problemälg 2007 - 240 kronor

Sthlm lokalmästerskap 2007 - 60 kronor

Västsvenska mästerskapet 2007 - 120 kronor

Mälarpirater 2007 - 60 kronor

Gåskuppen 2007 - 180 kronor
----

Siffrorna har jag kommit fram till genom en manuell genomgång av första tävling + personliga inbetalningar av medlemsavgifter "vid sidan av" I några fall hade tävlingar betalat in för mycket medlemsavgifter 2007. Vi valde då att använda dessa medel till att kreditera fordringar i tävlingar där man hade betalt in något, men för lite. Det är av det skälet det har blivit en restpost på 20 kr från Kattfot Cup t ex.

Jag hoppas nu att ansvariga arrangörer betalar in summorna ovan och meddelar mig när det är gjort. Om ni anser att ni redan gjort inbetalningar som stämmer eller att det är något som inte stämmer i min genomgång: Kontakta mig så får vi gå igenom saken.

Tänk på att vi i Matilda-programmet alltid kan se vilka spelare som spelar sin första tävling för året och därför - om de inte gjort en egen inbetalning innan - ska betala årsavgiften vid tävlingen. Jag ska försöka att i fortsättningen - särskilt i början av året - påminna arrangörer om vilka belopp de ska kräva in på basis av anmälningslistan.

Det kan hända att vi tar upp en diskussion om andra rutiner för betalning av medlemsavgift, men inget är beslutat där ännu.

//Vänliga hälsningar från hr kassören

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07 okt, 2008 11:57 

Om det inte redan finns en notering om det så kan jag meddela att jag missade att betala årsavgiften på VSM 2007, och betalade den på SM istället.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07 okt, 2008 17:15 
Användarvisningsbild

Aha! Det var ett överskott från medlemsavgifterna på SM som vi inte kunde spåra. Vi tog dessa pengar bokföringsmässigt och skrev ned fordringarna på några tävlingar där man hade betalt in, men inte tillräckligt mycket. Som jag ser det spelar det ingen roll för arrangörens ansvar att betala in medlemsavgift för alla som enligt noteringarna borde ha betalat på tävlingen. Hade det varit känt hade vi naturligtvis krediterat 60 kr från den tävlingens skuld till förbundet. Men eftersom den ligger obetald så får de s.a.s stå sitt kast och betala in avgift även för dig eftersom dina pengar används för att kreditera en annan tävling. Visst kan vi skriva av också, men egentligen är jag principiellt emot att göra avskrivningar för att det slarvas på olika håll och kanter (Jag har själv varit flera månader försenad med att betala in för några av mina egna tävlingar så jag är inte bättre än nån annan. Hade det fattats pengar från nån av dem hade jag dock stått mitt eget kast och plockat dem ur min egen plånbok)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 29 nov, 2008 21:21 
Användarvisningsbild

Kattfot 2007 har betalat in 20:- nu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 01 dec, 2008 21:24 

Beklagar att jag inte uppmärksammat detta upprop tidigare.
Jag har ett svagt minne av att det var någon förvirring runt avgiften för två spelare. Jag trodde att det hade löst sig, men jag pyntar naturligtvis in 120 spänn. De skall vara på bankgirokontot imorgon.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]