Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: lör 24 feb, 2018 06:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 16 jan, 2010 18:38 
Ordlistekommittén

Hej

Vi drar igång lite tentativt träningsspel i Vasa på onsdag. (Public Corner kl 17 om någon är intresserad.) Jag märker att vi nästan omedelbart behöver en till utrustning här utöver den förbundsutrustning jag besitter. Jag har även en äldre analog förbundsklocka och en egen påse proffsbrickor så det är egentligen bara planen som saknas.

Finns det möjlighet att handla ett spel för förbundets räkning eller är funktionen centraliserad? Har ni utverkat något specialpris vid era större inköp? Om det inte är möjligt så köper jag ett spel i eget namn.

InläggPostat: lör 16 jan, 2010 19:41 

Jag har ett antal spel som vi fått som sponsring av mattel. du kan självklart få ett av dom. Frågan är bara hur vi får det till Vasa. Ska någon av er vara med på någon tävling i Sverige den närmsta framtiden?. Är det bara planen ni behöver så kan jag ju lägga den i ett vanligt kuvert.

InläggPostat: lör 16 jan, 2010 19:52 

I och med att vi fått igång regelbundet spelande i Helsingfors nu och det glädjande nog är många intresserade, är vi också i skriande behov av utrustning. Jag ska inventera vad vi egentligen har och vad vi behöver. Jag förstod också att Göteborg har mer utrustning än de behöver, så vi i Helsingfors kan få därifrån och/eller från av de oöppnade. Jag återkommer när jag räknat genom vad jag har.

Hur är det förresten med Åbo? Ni är ju inte många som bor där längre och alla har ni väl privat utrustning också, kanske ni alltså har mer än ni behöver?

InläggPostat: sön 17 jan, 2010 00:37 

Så vitt jag vet har vi tre utrustningar i Åbo just nu; Maria och jag har varsin privat, och Maria borde ha en förbundsutrustning, vilket jag tycker är ganska lagom för tillfället.

InläggPostat: sön 17 jan, 2010 09:37 
Revisor

Karin: Inte riktigt "närmsta framtiden", men jag träffar Anders i Esbo 6 mars

InläggPostat: tis 19 jan, 2010 23:46 

Anita, då har ni ju verkligen inte onödigt mycket, nej.

Helsingfors har följande:
Förbundsutrunsting: 1 bräde, 2 släta brickupps, 1 relief, 1 digital klocka
Privat: 2 bräden, 2 släta, 2 relief, 3 analoga klockor

Förra veckan var sex personer från huvudstadsregionen på plats och totalt har det varit åtta olika som har spelat. Det är glädjande nog inte heller alls omöjligt att det kommer fler nya med! Vore bra om vi hade sex uppsättningar av allt, för även om inte alla spelare är på plats alla gånger, är ju inte all utrustning det heller. Vi bor utspridda över regionen, så det går inte att få utrustning av någon som inte är med den gången.

Bräden inklusive ställ är det vi absolut behöver, tre stycken. Finns det släta brickor av något slag tar vi gärna det, men det går ju att spela med relief också. Digitala klockor finns ju inte så mycket, men analoga borde det ju absolut finnas i gömmorna. Bräden är i varje fall det viktigaste, för utan det går det inte att spela.

Karin, förstod att det är du som har de oöppnade spelen. Är du på väg och titta till Masters något eller kan vi i annat fall stämma träff någonstans?

InläggPostat: ons 20 jan, 2010 08:08 
Ordlistekommittén

Pia och Karin: Kan Pia ta ett spel (med brickor och gärna en analog klockusling) för Österbottens räkning också? Vi får hämta den norrut senast på Sisu Cup.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]