Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 13 nov, 2018 04:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 31 okt, 2011 16:13 
Användarvisningsbild

Min rating stämmer inte. Jag hade 1082 i rating efter Kattfot Cup och spelade sen ingen mer tävling före SM. Ändå står det att jag hade 1077 i ingångsrating till SM. Som en konsekvens av det står min rating nu på 1071, fast den borde vara 1076

Tydligen hade Johan B råkat lägga in några Höstsoftcuper som ratinggrundande, men Gustaf skrev att det inte påverkat ratingen. Kan det ändå var det som spökar?

Har inte kollat upp om några fler personers rating inte är korrekt.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 16:29 

Det är samma sak med min rating. Det står att jag började SM med 1125 i rating, men den borde ha varit lite högre.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 16:43 

Min rating behöver ni inte ändra, men den är nog egentligen lite för hög.

Den borde vara 1076 nu

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 16:44 
Revisor

Min står som att den var 1006 före SM men den var 1012. Möjl var den 1006 för Aura (näst senaste tävling).

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 16:54 
Användarvisningsbild

höstsoftcupspelare (härligt ord) verkar ha fel rating överlag. Känns verkligen som att det måste vara det som trasslat till det iaf.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 17:26 
Valberedningen

Jag måste faktiskt påpeka att jag nu tänkt på det här väldigt mycket och insett att jag vid båda dessa två turneringars inläggning råkade regga dem som ratinggrundande, MEN att jag omgående ändrade det till Träningsspel! Detta är jag 100% säker på! Jag kan inte ha drömt en så tråkig grej.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 22:53 
Användarvisningsbild

Tack för att ni är så uppmärksamma!

Här har det gjorts en rad misstag, som sammantaget har gjort att Höstsoftcupen 18/10 har påverkat ratingen:

* Höstsoftcups-ansvarig har lagt in 18/10 som ratinggrundande. Turneringsuppgifterna har faktiskt aldrig ändrats (För Höstsoftcupen 11/10 ändrades dock uppgifterna exakt 24 sekunder efter att den lagts in, enligt databasloggen)

* Ratingansvarig har missat att Höstsoftcupen stod med i listan över "ratinggrundande turneringar som väntar på godkännande".

* Programmeraren har klantat till det så att även om en turnering inte godkänns så påverkar den ratingen ändå! Ett fel som alltid måste ha funnits, men inte upptäckts, då alla turneringar tidigare har godkänts.

Eftersom de två sistnämnda personerna är jag, så tar jag nu på mig skämshatten. Ratinglistan är rättad. De flesta spelares rating påverkas ytterst lite av detta, men för någon har felet inneburit att ratingen nu är ändrad med ca 2 p. Det är främst på placeringarna 6-10 i ratinglistan som misstaget har inneburit felaktiga placeringar.

InläggPostat: tis 01 nov, 2011 00:40 
Regelkommittén

Det verkar vara vår eminente och mycket ärlige ordförande som halkar ner ett par placeringar. Det kan han gott ha, när han klantat sig så!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]