Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: mån 24 sep, 2018 19:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 15 jan, 2006 16:26 

Sedan tidigare är det klart att 2006 års Scrabble-SM ska spelas i Stockholm och spelas över tre dagar. Det börjar ockås bli hög tid att bestämma vilka som ska ha huvudansvaret för SM och när det ska arrangeras. I en tidigare omröstning - som inte på något sätt var beslutande, valdes mellan en "vanlig" helg + en arbetsdag, 29/4-1/5 samt Kristi himmelfärdshelgen (sista helgen i maj). Av de 32 personer som röstade lade inte en enda sin röst på den vanliga helgen, medan det fanns en övervikt för Kristi him framför Valborg, http://www.scrabbleforbundet.se/phpBB2/ ... .php?t=449. Liksom jag skrev i samband med omröstningen ska dock denna imröstning inte på något sätt ses som beslutande, utan det finns mycket annat - i synnerhet tilgång på villiga arrangörer och lokal som spelar in.

Nuläget är detta:
- Henrik Jonés och Nils Berner, båda vana arrangörer, är beredda att ta ett delat ansvar som huvudansvariga SM-arrangörer, förutsatt att SM hamnar Valborg/första majhelgen (Nils har ingen möjlighet att vare sig spela eller arrangera Kristi him). Att de är huvudansvariga innebär INTE att de i så fall kommer att sköta allt själva, utan det behövs många gemensamma krafter till allt kring ett SM.

Frågan är om det finns fler som är villiga att ta huvudansvaret för SM - det vill säga hålla i trådarna och delegera saker till andra - i synnerhet Kristi himhelgen? Anmäl er i så fall den närmaste veckan!

Utöver huvudansvariga söks förstås en massa andra som är intresserade av att hjälpa till, men det får "SM-generalerna" återkomma till.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jan, 2006 01:35 
Användarvisningsbild

Jag vill för säkerhets skull tillägga att det inte blir några "hard feelings" från min sida om något arrangörsgäng kommer och "snor" min halva av generalsmössan. Omröstningsresultatet är ett mycket gott skäl för att lägga SM på kristi himm och även om jag föredrar valborgshelgen räknar jag med att spela själv då och hjälper gärna till med en del av det som måste göras. Jag har också gjort en första planeringslista på aktiviteter som måste/bör utföras som jag gärna överlåter. Men rollen som ansvarig i år har jag efter visst funderande bestämt mig för att jag endast påtar mig om det blir som Nils och jag ursprungligen erbjudit. Det finns naturligtvis ett litet mått av egoism i det, men med tanke på det jobb som vi lär få lägga ner och den press som det ändå lär bli under själva tävlingen så förlåter jag mig själv för det... :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jan, 2006 11:09 
Regelkommittén

Personligen är jag beredd att stödja Nils och Henrik som
huvudarrangörer till 100% även om det var fler (inklusive jag själv)
som förordade det andra datumet. De har uppenbarligen tänkt till en
hel del om hur ett SM ska kunna ordnas och även om jag även på andra
punkter än datumfrågan inte alltid delar deras åsikter så tycker jag
att det viktigaste är att det finns ett engagemang och en klar idé
bakom arrangemanget!

Hur som helst hoppas jag att några personer snarast orkar engagera sig
i lokalfrågan, det är ju mycket möjligt att det blir den saken som i
slutänden avgör val av datum och därmed också arrangörsfrågan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jan, 2006 11:17 

Instämmer till fullo i Merkos kloka ord.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]