Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: ons 20 jun, 2018 02:02

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Medlem i förbundet
InläggPostat: tor 06 sep, 2012 13:02 

Jag blev medlem i scrabbleförbundet i April, men har inte hört något ifrån dem. ingen bekräftelse eller annat. Mailade för ett tag sedan för att kolla om jag verkligen var registrerad, men har inte fått något svar. Undrar vad jag egentligen har för nytta eller glädje av medlemsskapet.

Inläggsrubrik: Re: Medlem i förbundet
InläggPostat: tor 06 sep, 2012 14:26 

Hej!

Medlemskapet i Svenska Scrabbleförbundet (SSF) innebär att du kan delta i turneringar som arrangeras av SSF. Dessa turneringar utannonseras på startsidan på www.scrabbleforbundet.se

InläggPostat: tor 06 sep, 2012 14:34 
Användarvisningsbild

plus att man har rätt (förstås) att delta i årsmöten och andra medlemsmöten.

Vi har bytt kassör ganska nyligen och antagligen är det jag som avgående kassör som gjort fel och inte uppmärksammat din inbetalning - du borde ha fått en kallelse till det årsmöte som hölls för några månader sen.

InläggPostat: tor 06 sep, 2012 14:47 
Ordförande

Hej southfield.

Jag tar och komplettera infon du precis fått av Daniel och Henrik och passar dessutom också på att be om ursäkt. Jag, i egenskap av (ganska nyligen tillträdd) kassör, brukar försöka mejla nya medlemmar så snart jag hinner och hälsa dem välkomna till förbundet. Samtidigt ber jag om personens nick i förbundets forum. Detta behövs t ex för att man skall kunna spela i turneringsrummet. Det kan nog vara så att vårt kassörsbyte kan ha bidragit till den här missen men oavsett så skall det inte dröja länge innan en ny medlem får nån form av feedback.

Nåväl, förutom att få spela i turneringsrummet så får man som medlem naturligtvis också så delta i våra vanliga ratinggrundande IRL-turneringar. Medlemmar har också som tidigare nämnt rösträtt på årsmötet och eventuella extra medlemsmöten.

Vår förening hör till Sverok, Svenska Spelhobbyförbundet. Detta innebär att vi som förening t ex kan söka diverse bidrag och få hjälp på olika sätt (med marknadsföring, kurser, föreningsmateriel). Våra medlemmar kan också ta del av olika förmåner, rabatter, kurser m m. Mer information om allt detta finns på http://www.sverok.se/forening/

Jag har nu lagt upp dig som spelare i vår turneringsdatabas och kopplat ihop spelaren med ditt forumnick. Du skall nu direkt kunna logga in och ta dig in i turneringsrummet för att spela. Dessutom är du varmt välkommen på någon av våra vanliga turneringar.

Återigen, ursäkta för den här missen.

Hälsningar
Roland Olsson, kassör SSF

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]