Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: mån 16 jul, 2018 07:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Anagramaniacs
InläggPostat: ons 28 nov, 2012 18:47 

Radagast skrev:
Jag tycker att det är rätt stabilt nu. Vilken slumptalsgenerator använder du, och med vilket frö? Jag har fått några ord fler gånger än jag hade väntat mig även med födelsedagsparadoxen i åtanke. (Eller också har jag helt enkelt kört rätt många omgångar och borde inte bli överraskad.)

Instämmer, med samma reservation som föregående talare. Se över frökällan :)

InläggPostat: ons 28 nov, 2012 19:20 
Ordlistekommittén

Jag trollar bort bokstäver ibland så att orden blir omöjliga att lägga.

Gerd rapporterar att hennes resultat i rond 3 i vår match bara var en kopia på mitt resultat. Hon fick aldrig spela omgången.

InläggPostat: tor 29 nov, 2012 07:19 
Styrelseledamot

Det är min tur i sista ronden mot hoggis, men kan inte trycka "spela"...

InläggPostat: tor 29 nov, 2012 08:16 

Anders -> Ska kolla lite närmare på vad som gör att det kan hända på dator. Att rondresultat kopieras var för övrigt första gången jag hört - ska se hur det kan ha hänt!

Jonissen -> Rensa cachen och/eller starta om webbläsaren/mobilen. Det borde göra susen!

InläggPostat: tor 29 nov, 2012 08:18 

DPlz skrev:
Radagast skrev:
Jag tycker att det är rätt stabilt nu. Vilken slumptalsgenerator använder du, och med vilket frö? Jag har fått några ord fler gånger än jag hade väntat mig även med födelsedagsparadoxen i åtanke. (Eller också har jag helt enkelt kört rätt många omgångar och borde inte bli överraskad.)

Instämmer, med samma reservation som föregående talare. Se över frökällan :)

Tack! Upptäckte nu att jag råkat radera fröet - ska fixa det! :)

InläggPostat: tor 29 nov, 2012 21:41 
Användarvisningsbild

Efter att ha spelat ett gäng matcher inser jag hur grym denna träning är. Åter igen tack! Upptäckte först nu att man kan kolla ord för ord hur det gått. Magiskt! Några osorterade punkter igen:

- Vore schuckert att kunna slå upp det där konstiga ordet som man missat. Jag har själv en betydelsekolumn i databasen som täcker rätt stor procent av femmorna-åttorna. Dvs jag har slagit upp i olika ordlistor eller googlat och fört in betydelse på varje uppslag som inte är självklart. Jag skulle kunna göra klart den och erbjuda den "för vad den är". Vet ej om det skulle generera något plusvärde, men det är en trevare ...
- Vill ha resultatåterkopplingen på ronden direkt i första dialogrutan, alternativt få ett knappval för att bli redirectad till sammanställningen.
- En feature att kunna exportera sin "blacklist" (de ord man missat under en viss tidsperiod) via mejl eller i textfil vore superbt.
- Möjlighet till jokersökning bland vännerna, alt någon typ av lista med alla användare vore bra.
- Chatten är lite yxig men det blir väl bättre i ev. app antar jag.

InläggPostat: fre 30 nov, 2012 05:34 
Styrelseledamot

Har rensat och startat om, men kan ändå inte spela ronden :).

InläggPostat: fre 30 nov, 2012 05:35 
Styrelseledamot

jonissen skrev:
Har rensat och startat om, men kan ändå inte spela ronden :).

Bilagor:
image.jpg
image.jpg [ 86.37 KiB | Visad 2469 gånger ]

InläggPostat: fre 30 nov, 2012 09:21 

Hmm, märkligt. Ska undersöka hur knappen kunde försvinna. Har nollställt sista ronden, så får vi se om det blir likadant igen!

InläggPostat: fre 30 nov, 2012 09:25 

hakan skrev:
Efter att ha spelat ett gäng matcher inser jag hur grym denna träning är. Åter igen tack! Upptäckte först nu att man kan kolla ord för ord hur det gått. Magiskt! Några osorterade punkter igen:

- Vore schuckert att kunna slå upp det där konstiga ordet som man missat. Jag har själv en betydelsekolumn i databasen som täcker rätt stor procent av femmorna-åttorna. Dvs jag har slagit upp i olika ordlistor eller googlat och fört in betydelse på varje uppslag som inte är självklart. Jag skulle kunna göra klart den och erbjuda den "för vad den är". Vet ej om det skulle generera något plusvärde, men det är en trevare ...
- Vill ha resultatåterkopplingen på ronden direkt i första dialogrutan, alternativt få ett knappval för att bli redirectad till sammanställningen.
- En feature att kunna exportera sin "blacklist" (de ord man missat under en viss tidsperiod) via mejl eller i textfil vore superbt.
- Möjlighet till jokersökning bland vännerna, alt någon typ av lista med alla användare vore bra.
- Chatten är lite yxig men det blir väl bättre i ev. app antar jag.

* Ordförklaringar har jag tänkt mig och all funktionalitet för detta finns redan inbyggd i både Wordfreakz och Anagramaniacs. Har du en betydelsekolumn så vore det ju fantastiskt att kunna utnyttja den!
* Ska fixa till nästa uppdatering så att man kan välja att gå till sina spel/rondsammanställningen
* Export av ord man missat och möjlighet att få all möjlig statistik är på gång till nästa uppdatering (motståndare, missade ord, m m)
* Jokersökning är en bra idé! Lägger till på listan till nästan uppdatering

Och ja, chatten är yxig - har inte lagt ner så mycket krut på den i nuläget i ärlighetens namn! :)

InläggPostat: fre 07 dec, 2012 17:05 

Om ni upptäcker märkligheter (layoutmässigt) just nu så beror det på att jag småpillrar lite i en timme. Håller på att förbereda nästa uppdatering som beräknas komma på söndag!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 136 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]