Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: mån 11 dec, 2017 17:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 22 maj, 2011 19:43 
Ordförande

Grattis Daniel till SM-titeln! Grattis till Gunnar och Johan till silver resp. brons!

InläggPostat: mån 23 maj, 2011 10:28 
Användarvisningsbild

Gubbi gör en David Holmberg? Respekt! :)

InläggPostat: mån 23 maj, 2011 19:06 
Ordlistekommittén

Nu är resultat och rullningar inmatade och väntar på publicering. Vi rullade ungefär lika mycket som tidigare, 1.1 rullningar per match och spelare, men det var påfallande få ogiltiga rullningar: Bara *RAYLINE, *AMFORAE och *O(U)TWORLD. Den enda nian var Henriks CE(LI)BATEs mot mig.

InläggPostat: mån 23 maj, 2011 20:56 
Ordlistekommittén

En hel hoper grattis till Daniel, Svensk Mästare 2011 i engelskt Scrabble!

Bra kämpat också, Gunnar och Johan, och alla andra!
Att de tre skulle vara topptrion var redan klart inför sista ronden. De hade alla ointagliga 6 vinstpoäng inför den avslutande herre-på-täppan-ronden. (Tidigare spelade vi alla-mot-alla med ren poängskillnad, inte PJ.) Vi hade det mycket trevligt i kvarterslokalen på Bagartorpsringen, där jag hoppas det kan ordnas fler turneringar framöver!

Jag har uppdaterat sidan med ställningen i VM-kvalet 2011. Gunnar har första tjing på att spela för Sverige i Polen. (Även om vi hinner ordna en tävling till, blir det nog ganska svårt att putta ner Gunnar från tätplatsen i kvalet.)

Förbundet måste troligen ge besked nån gång i sommar vem som representerar Sverige och vem som är reserv.

Mvh Greger

InläggPostat: tis 24 maj, 2011 01:21 
Regelkommittén

Daniel är ju en synnerligen värdig vinnare eftersom han besegrade samtliga andra spelare!

Själv fick jag så mycket blanka att man borde misstänka fusk. 13 av 14 möjliga på de 7 första matcherna. Av dessa hamnade 12 i 11 olika rullningar (det står fel, det var GAMBiTs med två blanka) och den sista borde jag ha rullat (OB)vERTING med för vinst mot Gunnar, men det var väl okej att missa. Även PoTA(S)HES för 167 poäng isf (S)HArPEST känns ok att ha missat. Fegade på RADICES, RESILED och TRACH(E)AL. En annan rolig grej är att ingen av mina 16 rullningar spelats förut. Övriga spelare har 1 tidigare spelad rull var förutom Zak som hade 2. Ok, vi har ju inte haft så många engelska matcher men ändå.

I sista matchen släppte jag tyvärr igenom *RAYLINE i startdraget. Jag tyckte direkt att *LINEARY borde stå och nämnde också högt INLAYER. Men det är bara INLAYER och NAILERY som är godkända så det var ju en tabbe. Alldeles mot slutet chansade jag på att *ALOEING skulle stå. Borde antagligen försökt göra ett upplägg med O:et och hoppats på HEALING, ALIGNER, MEALING, UNAGILE eller LINEAGE. Visserligen skulle nog Daniel ha kunnat stoppa allt utom ALIGNER men med två brickor fortfarande kvar i påsen så skulle det kanske inte ha varit uppenbart vilket läge han skulle stänga.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]