Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tor 31 jul, 2014 15:30

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 20 okt, 2009 14:39 

Som säkerligen flera av er sett i er mailbox så kommer SM att dokumentärfilmas. Detta är mailet som idag gick ut till samtliga anmälda:

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Goddagens scrabble-Sverige!

Jag har glädjen att meddela att SM i Scrabble i Uppsala ska bli dokumentärfilm. Den ”gamle” scrabbleräven Niklas Ringdahl har med glädje tagit sig an uppgiften att fånga en ärlig och kärleksfull bild av scrabble-Sverige och dess häftigaste happening på året. Filmen kommer troligen att kunna köpas på dvd någon månad eller två efteråt och kanske kanske når den SVT vad det lider…

Niklas kommer att få ganska fria händer i sitt skapande, och det vore självklart jättekul om så många som möjligt ville vara med och bidra med intervjuer och kommentarer. Fundera på vad ni kan tänka er att ställa upp på.

När vi över några bägare spånade över vad som skulle vara intressant att fånga på film, fastnade vi för idén att följa en person genom hela turneringen, men varva med småintervjuer och actionbilder av profiler, favoriter, rutinerade rävar, nya spelare och de som kanske inte har ambitionen att slåss i toppen. Om någon känner att ”ja, jag är nog lite av en linslus”, så hör av er! Självklart ska vi även belysa vänskapsbanden förbundsgemenskapen skapat och att vi är stolta över vårt "nördskap".

Dessutom ska vi också belysa fakta som "flashas" på lite skojigare vis än rena faktarutor, nätspelandets inverkan, SAOL-snack mm. Kanske kommer Niklas eller annan vältalig person att agera berättare.

Niklas kommer att filma på lördagen och söndagen inklusive lördagskvällen på SM-festen, då sanningarna kanske kommer fram... ”Jag avskyr att möta X men älskar att möta Y.”, ”X har sån j-a tur jämt”, ”Y är världens sämsta förlorare!”, "H*n gör så goda kakor!", ”Jag är egentligen bäst, vänta bara…”, ”Elmis luktar så gott” osv…

Kontakta Niklas själv om ni har några frågor:
niklasringdahl (at) hotmail.com
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Det är såklart fritt fram att diskutera detta ämne i denna tråd.

InläggPostat: ons 21 okt, 2009 07:29 
Användarvisningsbild

Nämen oj! Stort. Kul Niklas! Och Niklas.

Den som är nyfiken på Ringdahls virtuosa färdigheter bakom kamera och klippbord och dessutom vill ta del av en stor artist, kolla länken nedan.

"Det är otroligt 'surt' ett ANTAL gånger, men kläderna, närvaron och gitarrsolot förlåter det mesta", säger Anders Bagge i ett pressmeddelande.

:-)

http://www.nordarna.com/video.rm

InläggPostat: ons 21 okt, 2009 12:24 
Användarvisningsbild

vackert. smäktande.

InläggPostat: tor 22 okt, 2009 21:16 

Hurra! Fantastiskt kul!

InläggPostat: sön 25 okt, 2009 13:00 

va skoj att det ska filmas! men måste han filma på festen? det lär ju bli värsta festförstöraren för vem vill göra bort sig på film? nåja då kommer man kanske i säng tidigt...

InläggPostat: fre 18 maj, 2012 14:40 

Jag har frågat någon annanstans men hittar närmast den här tråden: När kommer filmen? Om projektet är övergivet skulle jag önska att vi får ta del av lite råfilm eller halvediterat material. Jag är väl inte ensam om att vänta? :)

InläggPostat: sön 20 maj, 2012 12:30 
Användarvisningsbild

hm... jag kan eventuellt vara medskyldig här. Minnet är lite dimmigt, men jag tror att Niklas Ringdahl ville ha någon slags ekonomisk ersättning av förbundet för kostnader runt framställandet av filmen. Jag skulle ha tagit kontakt med honom efter SM i egenskap av kassör för att få mer uppgifter om vilket belopp det rörde sig om, när filmen skulle vara klar etc. Tror inte att denna kontakt kom till stånd och Niklas själv hörde vad jag vet inte av sig vidare i frågan, ej heller nån av arrangörerna.

Jag kan försöka få tag på Niklas om intresse finns.

InläggPostat: fre 25 maj, 2012 11:10 

Jag är åtminstone intresserad. De mest storslagna tv-planerna är väl avskrivna, men det kunde vara kul att se materialet. Någon form av ersättning (rimlig i förhållande till vår storhet och verksamhet) är väl inte omöjligt heller.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]