det kändes bra att få inleda mitt sm med JÄKLAR, 44p, men
erika rullade SpR(A)TTEL inte många drag därefter. jag plockade ganska bra med poäng, men när hon rullade ANTITES började det se himla mörkt ut. jag fortsatte att plocka poäng men det räckte inte.
378 - 383mot
mats var det inte riktigt spännande, jag rullade tidigt och så fort ett läge öppnades var det jag som kunde ta det. jag vann dessutom tre syningsdueller.
440 -244tråkig match mot
björn j. han rullade B(A)LTiSKA.
341 - 307mot
herr skjäl räknade jag 20 (!) poäng fel på mitt första drag. 52p för SPR(I)CKA över två gula. jag vann syningsduellerna, vi rullade en varsin. det hade kunnat bli mindre svettigt mot slutet om jag räknat rätt från början. suck.
368 - 360jag missade att plåta matchen mot
fredrik hansson, men siffrorna antyder att den var rätt trist.
307 - 303löjlig match mot
prytte. ni hörde den befogade bitterheten på rapport.
508 - 280. tfgm
mot
bender plockade jag rätt bra, kunde lägga rätt många brickor i taget och norpade båda blanka varav den ena offrades till ZOMBi(E) (jag skulle aldrig våga gå in i ett slutspel mot en så slug spelare med Z på stället). mot slutet hade jag prickat fel, och vågade dessutom inte lägga (TEN)NISNÄT, hade kunnat vinna med drygt 30p till.
395 - 338mot
johan berner var det bara att tacka och ta emot. jag fick tidigt ut SNU(S)TORr, och jag kunde fortsätta plocka poäng utan att öppna den ganska stängda planen. en fuling fick han plocka upp. ohemult lätt seger mot en bra spelare.
395 - 277min bäst spelade match var en av de två jag förlorade, mot
björn ericson såklart. tre raka byten har jag aldrig behövt göra innan, men björn fick inte ut mycket poäng heller. han rullade MET(E)RViS och jag pumpade ut sexor (SLI(PH)O helt klart den finaste). hade han inte fått den andra blanka till slutspelet hade jag nog haft en chans.
335 - 349http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theatermot
johannes var det lätt. fick tidigt ut (S)TRAMALJ och fick igenom *(DJÄKLA)R för massa poäng. när han försökte öppna planen mot slutet kunde jag kontra med BUTYL för 90p! att han fick två blanka hjälpte föga.
427 - 266mot
emma rullade jag MARXISm i mitt första drag, men draget efter var hon ikapp. vet inte om jag spelat en match innan som varit så himla jämn så länge. mot slutet punkterade jag matchen med LÅRBEN, L(ÖS) och plockade då en blank. förlorade 11p på att jag inte såg hennes andra utgång. mycket slarvigt.
349 - 334svettigt mot
rönnblom, som förra året totalt krossade mig i rond 16. så fort jag plockade en blank så öppnade jag ett stängt bräde och i draget efter kunde jag rulla BrEDS(I)DA, strax efter fick han ut ZIR(K)ON för lite mer än jag fick för rullningen. det såg mörkt ut mot slutet, men efter lång lång betänketid med DAGISET på stället hittade jag mitt slugaste slutspel någonsin. DA(M)IG, (DÅ)D, (AG)G för att öppna för SE(LO)T, S(AGG) i nästa drag. troligen enda sättet för mig att vinna. hade johan också hittat den utgången hade jag vunnit med kanske 2-3 poäng, nu missade han den och jag fick vinna med
350 - 329mot
leif rullade jag VITMOS(S)A i mitt första drag, men inte långt senare kom hans B(A)RNsTOL och det var jämnt igen. min mYRVÄG, (SEJ)m för 60p plus syning avgjorde nog matchen, dessutom plockade jag det mesta av värde därefter. missade S(H)IIT, I(HOP) för 30 poäng med mitt skiitslutställ, men kunde plocka ganska bra poäng ändå.
389 - 302tord avgjorde matchen såg det ut som. en ESKAlER(A) som jag inte kunde kontra på. sen drog han blank nummer 2 och hade en ganska bra ledning. med fyra kvar i påsen får han plocka upp *L(UV) från brädet, jag hittar SKEVRIN(G), tord funderar väl och länge på ifall han ska syna. det gör han, han lägger och får plocka upp *ST(E)NFaLL från brädet och jag går ut på (S)NÖIG över röd.
421 - 331mot
niklas drog jag skit i början, men lyckades få ut Z, han fick plocka upp *BASST(E)G, jag kom ikapp, kunde balansera mitt ställ och satt plötsligt med KÖRsÅNG, planen var inte så rullvänlig, men niklas gav mig precis den hakningsmöjligheten jag behövde. sÅNGKÖR var jag inte mer än 85% på, men den stod, synades och gav 104p. sen syndade jag *(S)UGMUN, stängde till och vann. där fick han av sin egen medicin (:
392 - 315mot
james gjorde jag min sämsta match. men jag fick TONARM synad som gav ganska mycket. fick båda blanka och rullade en av de sämsta möjliga. slutspelet vill jag helst inte prata om.
351 - 333letar stavfel senare.