Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: fre 23 feb, 2018 00:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SM 2011
InläggPostat: tor 27 okt, 2011 20:21 

Det gäller hela skolan (fikarummet är faktiskt allra viktigast eftersom även eleverna ju äter där) och något vi inte kan påverka. Vi bjuder inte på något som innehåller ens spår av nötter, jordnötter eller mandel. Det blev lite knepigt när vi blev upplysta om det så sent, men det går att ordna. Vanligt bröd är inget problem. Bullar, muffins och mockarutor är hembakade. En del otillåtet godis hade vi köpt i förväg, men lyckligtvis inte alls allt godis för helgen. En del arrangörer har istället blivit gödda medan de jobbat för SM... :)
Vi har olika sorters fruktgodis, kola, Cloettas vanliga kexchoklad, After Eight och vanliga Marianne. Dessutom finns det en Willys Hemma i andra ändan av byggnaden, så det är lätt att gå dit och köpa något och äta det utanför skolbyggnaden om man vill.

Det är trist med den här begränsningen, men inget vi kan kan göra något åt och framför allt inget vi får bryta mot. Och klarar några hundra högstadieelever samt all personal av det alla skol-/arbetsdagar under året, ska vi väl klara det en helg. Alla vet också om det nu och kan förbereda sig så de har något just de vill ha som "doping", även om det inte är samma saker som vanligt.

InläggPostat: tor 27 okt, 2011 20:28 
Ordlistekommittén

Om allt funkar imorron bitti ska jag bli intervjuad om Scrabble, SM och Wordfeud av Sveriges radios webbkanal Alltid Nyheter. Den sänder även i SRs mobilapp, men inte på FM-bandet. Nån gång mellan 08:30-09:15 är jag i direktsändning, förmodligen i 5-10 minuter. /Mvh Greger

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 00:37 
Användarvisningsbild

Pia skrev:
Det gäller hela skolan (fikarummet är faktiskt allra viktigast eftersom även eleverna ju äter där) och något vi inte kan påverka. Vi bjuder inte på något som innehåller ens spår av nötter, jordnötter eller mandel. Det blev lite knepigt när vi blev upplysta om det så sent, men det går att ordna. Vanligt bröd är inget problem. Bullar, muffins och mockarutor är hembakade. En del otillåtet godis hade vi köpt i förväg, men lyckligtvis inte alls allt godis för helgen. En del arrangörer har istället blivit gödda medan de jobbat för SM... :)
Vi har olika sorters fruktgodis, kola, Cloettas vanliga kexchoklad, After Eight och vanliga Marianne. Dessutom finns det en Willys Hemma i andra ändan av byggnaden, så det är lätt att gå dit och köpa något och äta det utanför skolbyggnaden om man vill.

Det är trist med den här begränsningen, men inget vi kan kan göra något åt och framför allt inget vi får bryta mot. Och klarar några hundra högstadieelever samt all personal av det alla skol-/arbetsdagar under året, ska vi väl klara det en helg. Alla vet också om det nu och kan förbereda sig så de har något just de vill ha som "doping", även om det inte är samma saker som vanligt.

Okej! Det är inga problem för min del. Jag förstår att ni kommer att informera imorgon igen också. Det är bara det att det känns lite skakigt med ett så stort arrangemang och så hårda regler från lokalupplåtaren. Jag har googlat lite och tydligen så har t ex Marabou en friskrivning för ALLA sina chokladprodukter. Det är ju tråkigt om vi skulle råka orsaka ett sjukdomsfall, men jag antar att alla känner till att den här sortens allergier i sin allvarligaste form bokstavligen är livsfarliga och därför kommer att ta det här på allvar.

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 00:52 
Användarvisningsbild

När jag först hörde att det inte fick vara några nötter på SM, trodde jag att de syftade på mig...

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 01:24 
Ordlistekommittén

Jag antar att det går en eller flera elever på skolan som har kraftig nöt-/mandelallergi. Frågan är hur det är med frukter? Mandelallergi kan även utlösas av persika, plommon och körsbär t.ex. Sätt gärna upp anslag på dörrarna för gäster, press osv (fast det kanske redan finns uppsatt av skolan). /GN

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 05:16 
Användarvisningsbild

Nu lämnar jag snart Sandviken!
Syns sen i Göteborg! :)

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 08:04 
Användarvisningsbild

Nötförbudet är en allmän policy som gäller på alla Göteborgs skolor. Omfattar även mandel och jordnöt.

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 09:26 

I brist på andra tillåtna kommunikationsvägar, så kan jag här meddela arrangörsstaben att jag har lyckats snoka reda på en rejäl te-termos. Dyker upp med den och en kaffe-dito i eftermiddag.

/Patrik

InläggPostat: fre 28 okt, 2011 12:53 

Efterlysning!

Har vi någon från Kronobergs län, eller som har en koppling dit? Ring mig snabbt isf: 0735-085560.

/Björn

InläggPostat: sön 30 okt, 2011 20:11 
Användarvisningsbild

Grattis Alex, Björn och Tord som visade vilken som är huvudstaden i svenskt scrabble. Bisarrt att rulla 18 gånger och snitta 377 poäng men ändå hamna i mitten någonstans. Tyckte jag lirade bra, men hade väl marginalerna på fel sida i ett antal matcher.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 01:48 
Användarvisningsbild

tack för gratulationer och hejarop.

morgonpigga scrabblare kan höra mig på nyhetsmorgon imorgon någon gång mellan 6.50 och 7.00 imorgon.

sista matchen mot james gjorde jag ett oförlåtligt misstag och en fånig rullning, jag vet, men annars känner jag att jag kan vara nöjd med mitt spel över hela helgen.

tack till arrangörerna.
tack susanna och mikael som övertygade mig att börja med scrabble.
tack till de som lärt mig nästan allt jag kan: mikael, björn e, roland och vår åskådare andreas.
stort tack till mina sparringpartners framför andra: henrik, jonathan och paul.
tack björn jansson.

grattis björn och inte minst tord!

Senast redigerad av Alexon mån 31 okt, 2011 02:48, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 02:13 
Styrelseledamot

Jag har väl gratulerat de som bör gratuleras personligen redan, så jag skippar den fasen.

Själv är jag besviken att jag inte fått något pris för "mest haussade haussade spelare" eller "sämst i förhållande till sm-tipset". I och för sig i hård konkurrens med framför allt Inger, men eftersom hon faktiskt har några fina sm-placeringar tidigare år så tycker jag det fanns lite väl mycket grund för att placera henne högt och kan därför inte klassificeras som lika "haussad". Däremot var jag ett totalt luftslott... som sprängdes.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 08:21 
Användarvisningsbild

Dom sa nåt om Alfapet och Skrappel på TV4 nyss, men någon intervju har det inte varit än.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 10:09 

Gustaf skrev:
Dom sa nåt om Alfapet och Skrappel på TV4 nyss, men någon intervju har det inte varit än.

Med tanke på att de sedan försökte få tiden att gå genom att prata om ingenting, känns det som att antingen herr Sandströms telefon eller herr Sandström själv var obrukbar?

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 10:20 
Användarvisningsbild

varken jag eller min telefon var obrukbar, men jag fick senare ett samtal där de sa att det var upptaget i min telefon. så var inte fallet.
mix megapol och sveriges radio värmland lyckades utmärkt med att ringa.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 10:22 
Användarvisningsbild

Om detta även innebär att den pinsamma tv4-intervjun med mig utgår ur tablån så är jag oändligt tacksam.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 10:31 
Användarvisningsbild

Pia, jag skickade ett mail om min prenumeration på filter som jag vann, men jag får bara felmeddelanden som säger att mailet inte kunde skickas.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 10:32 
Valberedningen

Vandringsdjuren har råkat ut för ett missöde....

Av någon anledning påstår den automatiska uppdateringen att Niklas Gräsand vandrade under Höstsoftcupens sjunde deltävling förrförra tisdagen.... Det hade han inte gjort i fredags morse kan jag säga...

Detta har tokat till vandringen under SM lite. Jag hade plötsligt tre djur ett tag, Karin fick leoparden istället för gräsanden, och gösfilén Stefan simmade via Prytte till Björn ist f till Alex....

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:03 
Användarvisningsbild

Jag har tydligen synts i TV4:s lokala nyheter här på morgonen. Jag gissar att även Inger och Alexander var med där.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:09 
Användarvisningsbild

Höstsoftcupen 18 oktober är inlagd som en ratinggrundande turnering, det är därför djuren har gått vilse. Jag rättar detta någon gång sent ikväll, så får du lägga in SM-förflyttningarna på nytt efter det.

Kan tillägga att Höstsoftcupen inte har påverkat någons rating, eftersom den inte har markerats godkänd av ratingansvarig.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:17 

Och då har kanske några djurböcker blivit felaktigt uppdaterade?! Ännu ett skäl till att lägga ner dem helt. Måste vi motionera om det? :)

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:22 
Valberedningen

Gustaf skrev:
Höstsoftcupen 18 oktober är inlagd som en ratinggrundande turnering, det är därför djuren har gått vilse. Jag rättar detta någon gång sent ikväll, så får du lägga in SM-förflyttningarna på nytt efter det.

Kan tillägga att Höstsoftcupen inte har påverkat någons rating, eftersom den inte har markerats godkänd av ratingansvarig.

Egendomligt. Jag kom ihåg att jag råkade sätta den som ratinggrundande, men att jag rättade det omedelbart. Dessutom står den listad som träningsspel i "Spelade turneringar".
Dessutom är jag helt säker på att gräsanden tillhörde Zak enligt hemsidan i fredags morse, eftersom jag tog uppgifterna till min vandringsdjurstabell direkt från hemsidan, och på det står det att Zak hade Niklas. Jag hade reagerat på om jag själv skulle varit angiven som ägare.

Och Elmis, det är böckerna som är riktiga och hemsidan som är fel. Men att böckerna känns överspelade kan jag hålla med om.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:25 
Valberedningen

Banjo-Herren skrev:
Gustaf skrev:

Egendomligt. Jag kom ihåg att jag råkade sätta den som ratinggrundande, men att jag rättade det omedelbart. Dessutom står den listad som träningsspel i "Spelade turneringar".
Dessutom är jag helt säker på att gräsanden tillhörde Zak enligt hemsidan i fredags morse, eftersom jag tog uppgifterna till min vandringsdjurstabell direkt från hemsidan, och på det står det att Zak hade Niklas. Jag hade reagerat på om jag själv skulle varit angiven som ägare.

Och Elmis, det är böckerna som är riktiga och hemsidan som är fel. Men att böckerna känns överspelade kan jag hålla med om.

Jag tar tillbaka ovanstående (förutom kommentaren till Elmis). Jag är en klant och borde inte få släppas nära några databaser.

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:30 

Riktiga och riktiga. De saknar en del uppdateringar. Så det är nog en sanning med modifikation.

Det är långt till första maj. Skrota böckerna nu! :!:

InläggPostat: mån 31 okt, 2011 11:47 
Valberedningen

Förmodligen har jag lyckats sätta både 11:e och 18:e som ratinggrundande trots att jag är 100% säker på att jag ändrade det omedelbart....

Skrota mig nu! :!:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]