Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tor 27 apr, 2017 09:00

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: PAPPALEDIG OPEN
InläggPostat: sön 07 aug, 2016 10:02 

För de som tänkte ta tåget så ska det gå ett pendeltåg 8.40 från Gbg C. Ankomst Aspedalen 8.57, då är man på plats 9.02 vilket får anses okej. För den som vill ta en promenix från tåget rekommenderas ett tidigare tåg – det är "bara" tre kilometer, men då i uppförslut i 2.7 av dem.

Annars går det säkert att ordna samåkning med någon av de bilburna göteborgarna!

Och angående lunchen så finns det ju pizzerior med utkörning, vilket kan vara en lösning.

Inläggsrubrik: Re: PAPPALEDIG OPEN
InläggPostat: tor 25 aug, 2016 12:34 

Jag kommer köra bil dit från Masthugget och det finns plats för två passagerare (eller tre om man kan tänka sig att trängas bredvid bilbarnstolen).

InläggPostat: tis 13 sep, 2016 22:03 

Vi behöver spel! Sisådär sex till antalet borde ju räcka, men sju kompletta uppsättningar vore kanske önskvärt.

Vilka av de som kommer har möjlighet att ta med sig spel, och i så fall hur många?

Jag har tyvärr 0 själv.

InläggPostat: sön 25 sep, 2016 23:09 

Tack för visat intresse! Det visade ju sig vara ett lyckokast att arrangera själv :D

Matcherna finns uppspelningsbara här (klicka på "PAPPALEDIG" längst ner.

Några kommentarer:
– Hade toktur mot Sibbe (eller, Sibbe fick hjärnsläpp), borde varit förlust.
– Hade vunnit mot Pia om jag inte hade synat tREFALT (och kanske om jag inte hade lagt (BÄ)R/R(IS) när jag la det, utan haft det som utgångslägg.
– Hittade TE(G)ElTaK mot Gustaf men trodde inte på det. Hade blivit en fin dubbeldubbel för 82 poäng, men 73 för ETiKETt var ju inte långt borta. Det bästa draget hade nog varit TE(N)TaKEl/(EGG)A för 68, med tanke på rödläget.
– Var nära att förlora mot Gustaf – tänkte att det bästa han kunde göra efter mitt "RUS" i mitt näst sista drag var MOPSA mot röd för knappa 40 poäng, vilket hade gett mig segern med SNED/(V)D. Missade att han kunde blocka mitt utgångsdrag och att det fanns ett annat bra MOPSA-läge. Men det löste sig turligt nog.
– Blev alldeles för rullningssugen mot Åke (saknade ett E för TELEGRAF(I) över röd i slutet) och spelade allmänt dåligt i slutspelet. Glömde exempelvis bort att det fanns en blank kvar, och öppnade upp för ett A i bra läge (43 poäng för Åke). Hade som tur var tillräckligt med försprång.
– Hade Rolle inte haft tidsbrist i slutspelet hade han nog kunnat hitta några mer poänggivande drag.

Hade flyt med brickorna i varje match. Gjorde inga genidrag men ganska nöjd med FÄSTDOn.

InläggPostat: tis 27 sep, 2016 20:01 
Ordlistekommittén

Hej! Det finns en bild på anteckningar om djurens vandringar som fördes på PAPPALEDIG OPEN. Tyvärr minns jag inte - pga för mycket annat just nu - vem som visade den för mig och i vilket sammanhang. Var det på Facebook? Jag hittar inte bilden så jag är mycket tacksam för besked om var den finns så jag kan uppdatera loggarna.
/Greger, förvirrad

InläggPostat: tis 27 sep, 2016 20:11 

Här är det:
https://www.facebook.com/events/5312340 ... 838558519/
/Åke

InläggPostat: tis 27 sep, 2016 21:55 
Ordlistekommittén

Tack så mycket Åke! Loggböckerna är nu uppdaterade. Det enda som inte framgår av anteckningarna på papperet är att abborren Inger måste ha lämnats över till Anders A i rond 5, eftersom han vann över Svante som fick abborren i ronden innan. /Greger

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]