Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: fre 18 aug, 2017 08:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 26 jul, 2015 19:30 
Tävlingskommittén

Isbjörnen var på plats. Den åkte med Jonathan hem, men vem som hade med den dit vet jag inte.

InläggPostat: tis 28 jul, 2015 20:21 
Ordlistekommittén

Tack för input, då uppdaterar jag loggarna enligt nedan för Sommarlyckan.
bloomsbury skrev:
Rond 4: Yann ger valrossen till Henrik
Rond 5:Yann ger rödmyran till Pia, Henrik ger valrossen till Åke
Rond 6:Pia ger rödmyran till Henrik, Åke ger valrossen till Roland
Rond 7: Roland ger valrossen till Jonathan

InläggPostat: tis 28 jul, 2015 20:33 
Ordlistekommittén

asvanteson skrev:
Isbjörnen var på plats. Den åkte med Jonathan hem, men vem som hade med den dit vet jag inte.
Tack så mycket. Det var Thim som tog med isbjörnen, om loggboken stämmer.
Hade Jonathan med sig valrossen Alexander till Sommar-OSIS? Om den saknades behöver vi rekonstruera vad som skulle ha hänt med den. Inger skulle t.ex. ha fått den av Jonathan i rond 1, men det skrev hon inget om tidigare i tråden. Tacksam för svar om valrossen var på plats. /Greger

InläggPostat: tis 28 jul, 2015 21:17 

bloomsbury skrev:
asvanteson skrev:
Tack så mycket. Det var Thim som tog med isbjörnen, om loggboken stämmer.
Hade Jonathan med sig valrossen Alexander till Sommar-OSIS? Om den saknades behöver vi rekonstruera vad som skulle ha hänt med den. Inger skulle t.ex. ha fått den av Jonathan i rond 1, men det skrev hon inget om tidigare i tråden. Tacksam för svar om valrossen var på plats. /Greger

Ingen valross syntes till, bara isbjörnen.

InläggPostat: ons 29 jul, 2015 12:56 

Hamstern och abborren har jag alltså hemma fortfarande eftersom jag inte hade scrabbletävlingar i tanken när vi drog söderut. Om det är enklare att säga att Yann fick valrossen (som jag inte visste om att jag hade då) spelar det ingen större roll, då tar jag med abborre och hamster på lördag och valrossen bör vara hos Erik (men var den rent fysiskt befinner sig vet jag inte). Men det kanske är fel att efterhandsändra, egentligen ska alltså valrossen vara här och abborren hos Erik. Antar jag.

InläggPostat: ons 29 jul, 2015 22:38 
Ordlistekommittén

Inger skrev:
Hamstern och abborren har jag alltså hemma fortfarande eftersom jag inte hade scrabbletävlingar i tanken när vi drog söderut. Om det är enklare att säga att Yann fick valrossen (som jag inte visste om att jag hade då) spelar det ingen större roll, då tar jag med abborre och hamster på lördag och valrossen bör vara hos Erik (men var den rent fysiskt befinner sig vet jag inte). Men det kanske är fel att efterhandsändra, egentligen ska alltså valrossen vara här och abborren hos Erik. Antar jag.
Tack för mer info.

Senast kända position för valrossen Alexander är i en väska hos Björn E den 23 oktober 2014, och den kan vara kvar där. Vill gärna veta! Hur som helst var den troligen inte närvarande på Nyårscupen 2014 men lyckades passera genom logguppdateringen utan att det blev stopp. Jonathan skulle ha fått den av Roland i rond 6 på VINT(ER)DAG. Sen skulle Yann ha fått den i rond 2 på Katthjälparcupen där han blev obesegrad.

Henrik skrev så här om Sommarlyckan:
henker skrev:
När dagen var slut hade jag rödmyran med mig hem. tror jag fick den av Yann och sen förlorade den till Åke och fick tillbaka den av Pia
Den händelsekedjan verkar inte stämma, inser jag nu, i alla fall inte om rödmyran var ensam på plats. Men jag har inte fått svar på om valrossen verkligen var där. Om utfallet ändå ska bli att Henrik har med sig rödmyran hem, stämmer de djurbyten jag beskrev tidigare där valrossen förväntas vara med. De är nu införda i loggarna.

Om valrossen var på plats på Sommarlyckan, kan det vara så att Jonathan glömde att ta med den till Sommar-OSIS, månne? Men om den inte ens var på plats på Sommarlyckan får vi ändå acceptera loggändringarna för den tävlingen.

Jag återkommer med förslag på hur vi gör med Sommar-OSIS.

InläggPostat: ons 29 jul, 2015 23:46 
Tävlingskommittén

bloomsbury skrev:
Om valrossen var på plats på Sommarlyckan, kan det vara så att Jonathan glömde att ta med den till Sommar-OSIS, månne? Men om den inte ens var på plats på Sommarlyckan får vi ändå acceptera loggändringarna för den tävlingen.

Jag återkommer med förslag på hur vi gör med Sommar-OSIS.

Jonathan pratade i helgen om att han hade åtminstone ett osynligt djur som skulle vara med under Sommar-OSIS. Kanske var det valrossen då?

InläggPostat: tor 30 jul, 2015 00:06 
Ordlistekommittén

asvanteson skrev:
Jonathan pratade i helgen om att han hade åtminstone ett osynligt djur som skulle vara med under Sommar-OSIS. Kanske var det valrossen då?
Så bra, tack! Då hade han nog kollat upp läget i loggen.

InläggPostat: tor 30 jul, 2015 23:14 
Ordlistekommittén

Inger skrev:
Om det är enklare att säga att Yann fick valrossen (som jag inte visste om att jag hade då) spelar det ingen större roll, då tar jag med abborre och hamster på lördag och valrossen bör vara hos Erik (men var den rent fysiskt befinner sig vet jag inte). Men det kanske är fel att efterhandsändra, egentligen ska alltså valrossen vara här och abborren hos Erik. Antar jag.
Tack Inger! Jag hoppas lite på att du kan tänka dig den enkla vägen, även om du helst hade velat låta Yann nappa åt sig abborren i rond 3. Men din åsikt om hur utfallet borde ha blivit tycker jag är viktig. Jag låter loggarna vara öppna tills vidare, och tar med mig en vikarie till valrossen om vi kommer fram till att den ska vara med på lördag. :) /Greger

InläggPostat: sön 02 aug, 2015 20:15 
Ordlistekommittén

HPIK skrev:
Hej i första hand Malin / Björn, stämmer det att den bortsumna sjöhästen finns hos er? Jag skulle, såsom nuvarande husse, gärna ha med den till (M)ORDGÅTA i sept. Är det någon östgöte som tävlar dessförinnan och som då kan överlämna den till någon stockholmare f v b till mig?
Erik
Jag antar att sjöhästen fortfarande är i Norrköping men det är inte bekräftat (inte heller att valrossen är där också), men däremot kan jag berätta att Zak har tagit med sig leoparden från Uppsala och jag hoppas du kan få den av honom inom kort.

InläggPostat: sön 02 aug, 2015 22:05 

bloomsbury skrev:
HPIK skrev:
Hej i första hand Malin / Björn, stämmer det att den bortsumna sjöhästen finns hos er? Jag skulle, såsom nuvarande husse, gärna ha med den till (M)ORDGÅTA i sept. Är det någon östgöte som tävlar dessförinnan och som då kan överlämna den till någon stockholmare f v b till mig?
Erik
Jag antar att sjöhästen fortfarande är i Norrköping men det är inte bekräftat (inte heller att valrossen är där också), men däremot kan jag berätta att Zak har tagit med sig leoparden från Uppsala och jag hoppas du kan få den av honom inom kort.

Ja, det stämmer. Jag kan promenera över med den vid lämpligt tillfälle.

InläggPostat: ons 05 aug, 2015 20:51 
Revisor

Hemma del av tisdag nästa vecka och sedan fr 17 aug, vi hörs.

InläggPostat: tis 18 aug, 2015 12:27 
Tävlingskommittén

Hej.
Under lördagens KRÄFT(GÅ)NG hade vi två djur i spel, varav ett (rödmyran) var närvarande och ett (isbjörnen) var kvarglömd hemma hos Jonathan och ställföreträddes av en fluffig servettskapelse.

Rödmyran kom till turneringen med Henke och "isbjörnen" med Jonathan. När jag spelade mot Pia hade hon båda i sin ägo och gav mig "fejkbjörnen" när jag vann. Jag förlorade sedan bort den till Tord i sista ronden. Rödmyran åkte hem med Turid.

Hoppas detta hjälper i uppdateringen av loggböckerna.
Alexandra.

InläggPostat: tis 18 aug, 2015 21:48 
Ordlistekommittén

Tack så mycket för info! Jag har uppdaterat loggarna och räknar med att Tord kan få isbjörnen vid tillfälle. /Greger

InläggPostat: sön 19 jun, 2016 14:23 
Ordlistekommittén

Grattis till Roland, Martin och Claes på KAROLIN! Var det fyra vandringsdjur på plats? Enligt loggarna skulle Roland haft med sig abborren INGER, Martin sjöhästen BJÖRN II och ökenräven BJÖRN III samt Pia rödmyran JAMES. Tacksam för info om detta, vilka som fick med sig djuren hem och hur djuren bytte ägare innan dess, speciellt när det fanns minst två djur hos en som förlorade sin match. /Greger

InläggPostat: sön 19 jun, 2016 23:49 
Tävlingskommittén

bloomsbury skrev:
Grattis till Roland, Martin och Claes på KAROLIN! Var det fyra vandringsdjur på plats? Enligt loggarna skulle Roland haft med sig abborren INGER, Martin sjöhästen BJÖRN II och ökenräven BJÖRN III samt Pia rödmyran JAMES. Tacksam för info om detta, vilka som fick med sig djuren hem och hur djuren bytte ägare innan dess, speciellt när det fanns minst två djur hos en som förlorade sin match. /Greger

Hej Greger.
Alla de fyra uppräknade djuren var på plats. Det var dock jag - Alexandra - och inte Pia som hade med rödmyran James till turneringen. Jag förlorade den till just Pia i rond 3 och hon lämnade sedan vidare den till Gunnar i rond 4. Myrans fortsatta öde därefter, liksom de andra djurens irrfärder, är för mig okänt.

InläggPostat: mån 20 jun, 2016 11:57 

Jag förlorade sjöhästen till Roland och vann rödmyran av Gunnar.

InläggPostat: tis 21 jun, 2016 08:33 
Ordlistekommittén

Tack för snabba svar! Nu är djurloggarna uppdaterade.

InläggPostat: lör 27 aug, 2016 13:28 
Ordlistekommittén

Lycka till på Västsvenska! Hoppas alla fem vandringsdjuren är på plats!

InläggPostat: mån 29 aug, 2016 18:26 
Ordlistekommittén

Efter Västsvenska hamnade schäfern och valrossen hos Pia, medan sjöhästen, abborren och isbjörnen tas hand om av Roland. Även om utfallet blir detsamma, behöver jag få veta vilket djur som Anders A gav till Roland i rond 2, isbjörnen eller schäfern? /Greger

InläggPostat: ons 09 nov, 2016 08:49 
Styrelseledamot
Användarvisningsbild

Den observante har säkert märkt att dagens scrabblare, nertzen, numera bor hos Andreas Ek, en modig debutant som dök upp på helgens SM helt utan förvarning. Grattis Andreas! Hoppas du fått blodad tand!

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*

InläggPostat: ons 09 nov, 2016 12:39 
Sekreterare

Vandringsnertsen har vi arrangörer döpt om till bästa nykomling och det är en liten staty man får som man kan behålla.
Vi har fortfarande inte fått nertzen från 2015 års vinnare.

InläggPostat: ons 09 nov, 2016 20:00 
Kassör

Den försvann efter SM 2014...

InläggPostat: ons 09 nov, 2016 22:31 

Apropå nertzen m.m.:
Under Turneringar - Vandringspriser står att Niklas Malmefeldt vann nertzen 2015. Skall vara 2014 (SM i Göteborg).
Vinnare av såväl SM-bucklan som nertzen för 2015 saknas. Även 2016 saknas förstås, men det var ju i söndags.

InläggPostat: lör 10 jun, 2017 11:20 
Ordlistekommittén

Ordnära skrev:
Apropå nertzen m.m.:
Under Turneringar - Vandringspriser står att Niklas Malmefeldt vann nertzen 2015. Skall vara 2014 (SM i Göteborg). Vinnare av såväl SM-bucklan som nertzen för 2015 saknas. Även 2016 saknas förstås, men det var ju i söndags.
Sidan är nu uppdaterad med namn och några fler kommentarer om vandringsdjuren.

Resultatet från Nationaldagsscrabble saknas fortfarande. Det vore bra om det fastställdes innan dagens tävlingar blir inlagda. Jag undrar också om undulaten var med på nationaldagen och gjorde några mellanlandningar. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]