Tack för visat intresse! Det visade ju sig vara ett lyckokast att arrangera själv
Matcherna finns uppspelningsbara
här (klicka på "PAPPALEDIG" längst ner.
Några kommentarer:
– Hade toktur mot Sibbe (eller, Sibbe fick hjärnsläpp), borde varit förlust.
– Hade vunnit mot Pia om jag inte hade synat tREFALT (och kanske om jag inte hade lagt (BÄ)R/R(IS) när jag la det, utan haft det som utgångslägg.
– Hittade TE(G)ElTaK mot Gustaf men trodde inte på det. Hade blivit en fin dubbeldubbel för 82 poäng, men 73 för ETiKETt var ju inte långt borta. Det bästa draget hade nog varit TE(N)TaKEl/(EGG)A för 68, med tanke på rödläget.
– Var nära att förlora mot Gustaf – tänkte att det bästa han kunde göra efter mitt "RUS" i mitt näst sista drag var MOPSA mot röd för knappa 40 poäng, vilket hade gett mig segern med SNED/(V)D. Missade att han kunde blocka mitt utgångsdrag och att det fanns ett annat bra MOPSA-läge. Men det löste sig turligt nog.
– Blev alldeles för rullningssugen mot Åke (saknade ett E för TELEGRAF(I) över röd i slutet) och spelade allmänt dåligt i slutspelet. Glömde exempelvis bort att det fanns en blank kvar, och öppnade upp för ett A i bra läge (43 poäng för Åke). Hade som tur var tillräckligt med försprång.
– Hade Rolle inte haft tidsbrist i slutspelet hade han nog kunnat hitta några mer poänggivande drag.
Hade flyt med brickorna i varje match. Gjorde inga genidrag men ganska nöjd med FÄSTDOn.