Förstasidan arrow Om Scrabbleförbundet

För media
 Möten
 Turneringsrummet

Svenska Scrabbleförbundet är en ideell förening vars syfte är att främja spelandet av Scrabble i allmänhet och Scrabble som tävlingsform i synnerhet. Föreningen bildades 1997. Svenska Scrabbleförbundet är medlem i Sverok, Spelhobbyförbundet.

Medlemskap i Scrabbleförbundet kostar 60 kronor per kalenderår. Medlemmar som fyller högst 18 år under kalenderåret betalar dock 30 kronor för medlemskapet. Det allra enklaste sättet att betala in sin medlemsavgift på är i samband med en Scrabbleturnering. Men du får också gärna betala in medlemsavgiften direkt till förbundet.

Bankgironumret är 5107-4433 och betalningsmottagare är Sv Scrabbleförbundet. Både nya och tidigare medlemmar ska på inbetalningen ange:

• Namn
  • Personnummer (nya bidragsregler för i år)
  • Adress
  • Telefonnummer (gärna även mobilnummer)

Om du betalar till förbundet från utlandet ska du använda EU-betalning med följande betalningsinfo: Landkod: SE. BIC/SWIFT: SWEDSESS. IBAN: SE96 8000 0848 0697 4790 9878.

Som medlem får du rätt att delta i ratinggrundande turneringar och kan även träna och tävla i vårt turneringsrum på hemsidan. Om du vill kan du få en e-postadress enligt mönstret fornamn.efternamn[at]scrabbleforbundet.se. Obs! Första gången du deltar i en ratinggrundande turnering bjuder förbundet på anmälningsavgiften.

Kontaktar föreningen gör du enklast den här vägen. Du kan också välja att direkt kontakta styrelsen eller lokalklubbarna.

Om du vill meddela en adressändring eller har frågor om inbetalningen, är det bästa om du tar kontakt direkt med förbundets kassör  på kassor[at]scrabbleforbundet.se.

Förbundets postadress
Svenska Scrabbleförbundet
c/o Roland Olsson
Kroklyckan 24