Förstasidan arrow Spela på din ort

Turneringsrummet

I flera städer har Scrabbleförbundet lokalklubbar som anordnar mer eller mindre regelbundna träningar. På andra orter finns det ännu ingen träningsverksamhet, men början till lokalklubbar som bara väntar på att fler spelintresserade ska höra av sig.

Nya spelare är alltid lika välkomna på våra träningar! Det kostar inget och du behöver inte vara medlem för att delta.

Stockholm

Stockholms lokalklubb anordnar spelkvällar varje måndag. Nya spelare är alltid lika välkomna - var inte rädd för att knacka någon på axeln om vi ser lite upptagna ut. Ingen föranmälan behövs!

Tid: Varje måndag från klockan 18 och framåt.
Plats: Soft Kök&Bar på Malmskillnadsgatan 40 (T-Hötorget) Mat och dryck till måttliga priser. Obs! Det finns inget krav på att beställa mat för att få spela.
Medtag: Penna. Spel, klockor och ordlista finns som regel att låna, men har du egen utrustning så ta gärna med den ändå.
Kontakt: Karin Anderberg. E-post: stockholm[at]scrabbleforbundet.se.

Göteborg

Göteborgs lokalklubb anordnar spelkvällar på torsdagar, varje vecka. Nya spelare är alltid lika välkomna - var inte rädd för att dyka på oss, även om vi är mitt uppe i spelandet. Ingen föranmälan behövs, men många skriver innan på Facebook (gruppen Göteborgsscrabblarna) om de tänker komma.

Tid: Torsdagar från klockan 17 och framåt.
Plats: Cello Café, Andra Långgatan 6
Medtag: Gott humör! Spel, klockor, pennor, protokoll och ordlista finns som regel att låna.
Kontakt: Roland Olsson
E-post: goteborg@scrabbleforbundet.se
Diskutera:

Facebook (grupp: Göteborgsscrabblarna)ScrabbleforumetBetapet

Uppsala

I Uppsala spelar vi de flesta veckor, vanligtvis onsdagar, men det varierar lite. Vi kör mycket hemmaträningar, men ibland spelar vi på Terrassen vid Stora Torget. Nya spelare är mycket välkomna, inget behöver tas med. Någon föranmälan krävs inte, men det kan vara bra att meddela att man kommer.
Diskutera: Scrabbleforumet, Betapet

Umeå

I Umeå förekommer tränings- och tävlingsspel lite oregelbundet, gärna på Café Göteborg.
Diskutera: Betapet Ordspel

Lund

Tid: Tisdagar från klockan 18:00
Plats: Café Ariman (nära domkyrkan)
Diskutera: Scrabbleforumet

Gå även med i Facebook-gruppen Scrabble i Skåne, så håller du dig ständigt uppdaterad vad gäller skånsk Scrabble-träning och -tävling!

Norrköping

Tid: Torsdagar från kl 18:00
Plats: Café Broadway
Diskutera: Scrabbleforumet

Linköping

Tid: Söndagar från kl 18:00
Plats: Steve's coffee

Örebro

Tid: Tisdagar jämn vecka från kl 18:00 - slut någon gång runt 20 - tiden.. (eller så länge folk orkar..)
Plats:  Gröna Grodan (fd. Hamncaféet)
Medtag: All utrustning finns på plats. Inga kostnader (förutom fika). Kom som du är!

Observera! Det kan hända att vi ställer in (även om risken inte är så stor.)
Vi har en egen maillista för information om detta och annat.

Hör av dig för säkerhets skull innan du tittar förbi.. :)
anders.branden [snabela] nti.se

Välkommen! :D

Esbo, Finland

I Esbo finns en grupp som spelar på torsdag förmiddag varje vecka. Du kan få spelsällskap också andra veckodagar och andra tider på dygnet, även i Helsingfors. Välkommen att kontakta marianne.mattsson(at)dlc.fi.

Åbo, Finland

I Åbo spelar vi normalt varannan vecka på onsdagar på Bryggerirestaurang Skolan (på Eriksgatan bredvid Saluhallen) men det varierar. Kontaktpersoner i Åbo är Pia Sjöblom (tel.040-5603727) och Anita Mansnerus (tel.040-5551714) Vi kommer överens om dag och tid i Betapets forum. Förhandsanmälan är önskvärd, men inget krav. Tag gärna med egen penna!
Diskutera: Betapet

I Sandviken, Örebro, Jönköping och Södertälje har det till och från ordnats spelträffar. Är du intresserad av att delta i Scrabblespelande på någon av de orterna? Eller vill du dra igång en lokalklubb på någon annan ort? Hör av dig så försöker vi hjälpa dig att komma i kontakt med likasinnade!