Förstasidan arrow Turneringar arrow Aktuella turneringar

Datum: 2012-08-11 till 2012-08-12
Arrangörer: Pia Sjöblom
Stefan Sjöblom

Det är nu 13 spelare anmälda.
Det går inte längre att anmäla sig.

LÅNGVIK-CUP 2012 11-12.8.2012

Eftersom efterfrågan har varit stor kör vi nu en favorit i repris! Vi spelar även i år Långvik -cup, Scrabblehistoriens lyxigaste turnering! Turneringen
går av stapeln på ett spahotell, närmare bestämt på Långvik spa-och kongresshotell ( www.langvik.fi) i Kyrkslätt, ca 30 km från Helsingfors!

I år kommer vi att på publikens begäran spela 9 ronder uppdelat på två dagar. Fem ronder på lördagen med spelstart cirka klockan 12 och fyra ronder på söndagen. Detta upplägg bara för att ni skall ha tid att också umgås och njuta av allt det trevliga hotellet har att erbjuda. Detta upplägg gagnar även alla svenskar som kommer med båt till Helsingfors eller Åbo, ni hinner med god marginal både från och till båten.

Övernattningen kostar 75 euro per natt i ett två personers mycket högklassigt rum. Priset är alltså för två personer och i priset ingår fritt inträde till spa avdelningen och frukost på söndag morgon.

På lördag kväll tänkte vi traditionsenligt avnjuta en gemensam trerättersmiddag för 30 euro per person. Detta är förstås frivilligt!

Om man anländer i tid på lördagen hinner man bra med att avnjuta t.ex. en god hamburgare på hotellets solterrass innan vi kör igång med spelandet.

I anmälningsavgiften ingår det eftermiddagsfika båda dagarna.

Till Långvik kommer du från Helsingfors med ett tåg som avgår från tågstationen klockan 10.37. Till det tåget hinner man om man kommer med båten på morgonen. Tåget tillbaka till Helsingfors går klockan 15.58 och båten avgår klockan 17.30 så det tåget borde passa bra. Från Åbohållet kommer man lättast med tåget som går klockan 9.00 och tillbaka till Åbo går det tåg både 16.34 och 17.34. Då hinner man med god marginal till båten som avgår klockan 20.55.

Skjuts från och till tågstationen brukar kunna ordnas, men om man är flera som anländer på samma gång till järnvägsstationen kan man med fördel dela på en taxi.

Anmälningsavgifter:
Med middag 35,00
Utan middag 5,00
Om detta är din första ratinggrundande turnering, står förbundet för deltagaravgiften. Om du inte spelat tidigare i år tillkommer 60 SEK eller 7 € (halva summan om man är under 18 år) för årets medlemsavgift till förbundet.

Välkommen på den garanterat Lyxigaste Scrabbleturneringen i världen.

Sjöba å Syrran =)

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2012-08-12 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Pia Sjöblom 962153