Förstasidan arrow Turneringar arrow Aktuella turneringar

Ort: Stockholm
Datum: 2017-05-20
Arrangör: Greger Nässén

Det är nu 5 spelare anmälda.
Anmäl dig eller skicka ett meddelande till arrangören:

Lördagen den 20 maj 2017 arrangerar Svenska Scrabbleförbundet det sjätte svenska mästerskapet i engelskt Scrabble i Stockholm. Spellokal är kvarterslokalen på Orvar Odds väg 5 i Fredhäll på Kungsholmen. SM är öppet för alla och spelas i nio ronder. Samling sker 08:30. första ronden börjar 08:45 och prisutdelning sker cirka 20:30. Engelskt Scrabble-SM ger också kvalifikationspoäng för Sveriges två platser i WESPA Championship i Nairobi 6-12 november 2017. Startavgiften är preliminärt 120 kronor. Engelskt Scrabble-SM följer Scrabbleförbundets tävlingsregler med skillnaden att betänketiden per spelare och parti är 25 minuter. Tävlingsordlista är Collins Official Scrabble Words (CSW 2015). Tävlingsarrangör är Greger Nässén med e-post bloomsbury(snabel-a)comhem.se. En detaljerad inbjudan till SM finns här.

On Saturday 20 May 2017, the Swedish Scrabble Association (SSA) will arrange the sixth National Scrabble Championship (NSC) in English in Stockholm. The venue is the community room at Orvar Odds väg 5 in Fredhäll on the island of Kungsholmen. NSC 2017 is open to everyone and will be played in nine rounds, with information from 8:30 am, first round starting 08:45 and prize ceremony at about 8:30 pm. NSC 2017 will also give qualification points for representing Sweden in WESPA Championship in Nairobi on 6-12 November 2017. The suggested tournament fee is SEK 120. The NSC follows the official Swedish tournament rules of SSA with the exception that the match time per player and game is 25 minutes instead of 30 minutes. The tournament wordlist is Collins Official Scrabble Words (CSW 2015). The tournament director is Greger Nässén with email bloomsbury(ampersand)comhem.se. A detailed invitation is posted here (scroll down).

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2017-03-14 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Anna Andersson 92115