Förstasidan arrow Turneringar arrow Aktuella turneringar

Datum: 2018-02-24
Arrangörer: Alexandra Svanteson
Sonny Apoy

Det är nu 8 spelare anmälda.
Anmäl dig eller skicka ett meddelande till arrangören:

Vi firar de olympiska spelens kulmen med vårt eget vinterspel. Vi hoppas på både rutinerade och nyare deltagare; lokala förmågor likaväl som tillresande är varmt välkomna!

Vi använder oss av den senaste upplagan av SAOL, d.v.s den fjortonde. Detta motsvarar ungefär "strict" i wordfeudsammanhang. Vi spelar sju ronder. Alla spelare spelar alla ronder (förutom vid ojämnt antal deltagare då en spelare får s.k. frirond och får stå över). Motståndarna lottas genom monrad, vilket innebär att man får möta någon som har ungefär samma antal vinster/förluster som man själv har.

Avgifter: Debutanter behöver inte betala någon startavgift, den bjuder Svenska Scrabbleförbundet på. Dock behöver debutanter lösa medlemskap i SSF, vilket kostar 60 SEK för vuxna och 30 SEK för ungdomar. För de som inte är debutanter blir startavgiften 70 SEK och har man inte spelat någon turnering tidigare under året tillkommer även årsavgiften till förbundet (60/30 SEK). Medlemsavgiften kan betalas på plats, eller direkt till bankgiro (http://www.scrabbleforbundet.se/index.php?option=content&task=view&id=2&Itemid=25)

Observera att vi kommer hålla till i en ny lokal - Hålldammsvägen 9, Partille. Vägbeskrivning: ta bussen Gul Express till Partille Centrum (bottenplanet på köpcentrumet Allum). Därifrån kan man antingen byta till buss 513 och åka nån enstaka hållplats, eller så kan man gå ca. 10 minuter. Detta är en s.k. flerzonsresa, då slutmålet ligger i Partille. För bilburna finns besöksparkeringar alldeles utanför (8kr/timma kort eller sms).

Närmaste matbutik och lunchställen finns i Allum. Det går även bra att ta med egen mat att värma under lunchpausen. Kaffe, te och fika ingår i anmälningsavgiften.

Hålltider:
9:00 Samling och registrering.
9:15 Spelstart för första ronden.
Lunch efter tre ronder (ca. 12:40).
14:00 Spelstart för de fyra avslutande ronderna.
18:30 Prisutdelning.

Väl mött, önskar Sonny och Alexandra (0733-705084, asvanteson(a)hotmail.com).

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2018-01-20 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Alexandra Svanteson 106732