Förstasidan arrow Turneringar arrow Anmälningsformulär arrow Om personnummer

Utlys ny turnering
 Direktsändning

Om personnummer  2006-11-28

Varför behöver vi ditt personnummer?

För att delta i en ratinggrundande turnering måste du också vara medlem i Svenska Scrabbleförbundet. SSF är i sin tur medlem i Sveriges roll- och konfliktspelsförbund (SVEROK). Varje år får vi ett ekonomiskt bidrag från SVEROK, pengar som är ett viktigt tillskott för vår verksamhet. Ursprungligen kommer dessa pengar från Ungdomsstyrelsen och Svenska Spel.

Från och med 2007 har SVEROK skärpt kraven på oss när vi rapporterar in medlemsuppgifter. Det räcker inte längre med namn och födelseår, nu måste vi även uppge personnummer för samtliga våra medlemmar, i annat fall går vi miste om bidraget.

Av administrativa skäl är det enklast att samla in personnummer i samband med turneringsanmälan. Därför måste du från och med nu uppge ditt personnummer varje gång du anmäler dig till en ratinggrundande turnering. Därmed samtycker du även till att vi lagrar ditt personnummer i vårt medlemsregister och ger det vidare till SVEROK.

Ditt personnummer kommer endast att användas i detta syfte, och hanteringen kommer endast att skötas av förbundets styrelse och funktionärer. Födelsedata (första 6 siffrorna) kan dock användas i andra syften, exempelvis för spelstatistik.

Om du har ett personnumer och inte uppger det, kommer din turneringsanmälan att raderas. Utländska medborgare eller andra som saknar svenskt personnummer är naturligtvis undantagna från allt ovanstående.

Vid frågor, kontakta webansvarig:
Gustaf Bergström
gustaf.bergstrom[at]scrabbleforbundet.se