Förstasidan arrow Nyhetsarkiv arrow Övrigt arrow Mattel slutar tillverka svenskt Scrabble

Mattel slutar tillverka svenskt Scrabble  2015-01-06
Det är nog en hel del som redan hört det men sedan slutet av förra året så tillverkar Mattel inte längre några svenska Scrabblespel. Detta innebär att om man vill ha tag i ett spel så gäller det att passa på medan de fortfarande finns kvar. Förbundet har precis köpt in ett större antal uppsättningar för att säkra tillgången på spel för vår verksamhet ett antal år framöver. Det är också planerat ett inköp av brickor (sannolikt av märket Protiles) för att ersätta de Protiles-brickor som nu börjar bli lite till åren och därmed rätt så slitna.

Just nu så säljs Scrabble till det mycket förmånliga priset av endast 100 kr hos bland annat Toys'r'Us, BR och Rusta. I skrivande stund finns det nog att få tag i på många av kedjornas försäljningsställen men antalet spel i respektive butik är begränsat. Det går också att beställa på nätet, åtminstone från Toys'r'Us och BR.

Prisjakt har en bra sammanställning med vilka nätbutiker från vilka det går att beställa ett Scrabblespel: