Förstasidan arrow Turneringar arrow Aktuella turneringar

Arrangörer: Anna Andersson
Erik Elvers
Gunnar Andersson

Det är nu 16 spelare anmälda.
Turneringen är full! Nya anmälningar hamnar på reservlistan.
Anmäl dig eller skicka ett meddelande till arrangören:

Med all ledighet behövs det en turnering i jul, så när julmaten är uppäten och klapparna öppnade så hinner ni spela en sjuronders.

OBS: 14 deltagare är max för vad som går in i loaklen.

Temapris är jul och nyår.

Nya spelare som spelar sin första turnering får en brickpåse.

Hur går det till?
Vi spelar 7 ronder och inför varje rond paras man samman med en spelare med ungefär lika många segrar som man själv. Alla deltagare spelar samtliga ronder förutom vid udda antal deltagare, då en spelare per rond måste stå över. Detta kallas frirond och ger spelaren i fråga automatiskt segern. Samma spelare kan bara få en frirond under hela turneringen.

Tävlingsordlista
Vi använder oss av Svenska Akademiens ordlista, fjortonde upplagan (SAOL 14), d.v.s. den nyaste upplagan. Det är de fetstilta orden som gäller, vilka vanligen är i grundform. Ordlistan motsvarar ungefär “strict” i Wordfeud. Ordlistor kan du hämta på www.scrabbleforbundet.se (Vad är Scrabble?/Ordlistor) Du kan förbereda dig på ordlistorna inför tävlingen men får givetvis inte ha några listor framme när du tävlar.

Avgifter
Deltagaravgiften är 60 kr och för dem som inte spelat i år tillkommer den årliga medlemsavgiften till Scrabbleförbundet 60 kr. Nybörjare som spelar sin första turnering behöver bara betala medlemsavgiften. I avgiften ingår fika(mackor och något sött)

Var är vi

Tävlingen hålls i Brf Rävens samlingslokal, Illerstigen 22 (källarvåningen) i Bergshamra, Solna. Någorlunda handikappsanpassat: ramp finns vid port 20, hiss ner till källargången men rätt tung dörr.

Vägbeskrivning:Ta röda linjen mot Mörby och kliv av mot norra uppgången mot Bergshamra centrum. Gå västerut över torget (förbi konditori Bergis, rest Liko m fl) och fram till trafikljusen, fortsätt Björnstigen västerut till Hjortstigen (peke till friluftsbad åt höger), in den 20 m så tar Illerstigen in till vänster (vid Bennys grill). Ca 800 m promenad.

Bussar som går till Kungshamra är 540 (går mellan Universitetet och Tensta centurm) 509 (går mellan djursholmstorg och Brommaplan). När du hoppar av vid Kungshamras busshållplats gå in i studentbostadsområdet vid kubformade gamla värmecentralen, sedan norrut så är du strax på Illerstigen.

Kör du bil så kan du ta Uppsalavägen till Järva Krog, välj avfart mot Norrtäljevägen (österut), efter Brunnsviken avfart upp på Björnstigen (270 gr sväng), följ den förbi OK och studentbostäderna fram till Hjortstigen efter vägkrök. In till vänster och strax till vänster igen in på Illerstigen.

En annan variant är att köra längs Norrtäljevägen över Ålkistan och uppför backe till avfart mot Uppsalavägen, kör (västerut) under If-huset och efter ca 300 m avfart så kommer du upp på Björnstigen vid OK -macken, tag den till höger. Avgiftsbelagd parkering på gatan.

Samling kl 8.30 för genomgång av regler (särskilt för nya IRL-tävlare). Spelschema:
rond
1 kl 9.00
2 10.15
3 11.30
lunch kl 12.30 - 13.30 (ett par matställen i nejden, mikrougn och kyl i lokalen för den som vill ta med sig mat)
4 13.30
5 14.45
6 16.00
7 17.15

Prisutdelning beräknas vara klar senast 19.00.

Frågor
Om lokalen, kontakta e.elvers[at]bredband.net
Om turneringen, kontakta anna.k.jansson[at]gmail.com tel: 0704382904

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2018-11-10 )